Ska det vara lite glögg?

Efter jag fick tips av Hanna på hennes blogg om en god alkoholfri glögg som tillfälligt gästade systembolaget så blev jag nyfiken och sugen! Brukar ju ha sådan otur att aldrig lyckas norpa tillfälligheter så för drygt en vecka sedan när ändå jag och maken var på köpcentrumet så vaggade vi oss in (jo, även maken - ond rygg) på bolaget och haffade två flaskor. Än har vi inte provat, det känns nästan lite tidigt att prova - vill helst vänta åtminstone till 1:a advent, det är inte så länge kvar dit ändå.

Vi får väl se om äppelglöggen även går hem hos oss :-) Blir spännande!

Dessvärre var det uselt utbud på det alkoholfria alternativen i övrigt på bolaget, kikade efter en flaska vitt vin men icke sa nicke. Fanns bara en sort utav vitt vin och det var chardonnay, nej tack, då får det vara. Jag gillar lite söta varianter, inte sur-sur-beskt.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hoppas det smakar :-D

2010-11-21 @ 17:12:12
Postat av: Ingela

Hej!

Jag älskar verkligen glögg och var lite bitter över att jag inte skulle kunna dricka BLOSSA i år, men då påpekade en vän att jag kan ju koka glöggen så försvinner alkoholen! Det är bra att det finns folk som tänker åt en när man är gravid. ;D



Såg din blogg (i fältet) på en kommentar på Fl och så hamnade jag här. Jag har BF 11/1. :)

2010-11-23 @ 18:42:00
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0