Ökat

Sa imorse till maken att jag måste verkligen köpa mig trosor i någon storlek större nu då jag knappt får på mig mina ;-) Är bara ett fåtal som jag kan använda utan att ha dragkamp, magen petar ner dem och dem kasar ner även när jag går. Började klä på mig för att idag ska vi iväg o förhoppningsvis få ena bilen såld vi har på gården, men fick panik vid bh'n! Kunde nätt o jämt knäppa ihop den, det var ju knappt två veckor sedan jag använde vanlig bh - men nu gick det knappt. Väl på så är det bara att inse faktum. D-kupa, bye bye!!

Köpte för någon vecka sedan amningsbh'ar - just för jag hört av andra att dem är otroligt sköna att ha sista tiden - och har man tur kan man även använda dem till det dem är till för efter bebisen kommit om man inte ökat alltför mycket i storlek för dem är så töjbara i materialet. Så dem har jag bott i, men när jag ändå tänkt tvätta dem idag så kunde jag ta på mig nåt annat - tji fick jag!

Ändå upplever jag inte mina bröst som stora ?? Jättekonstigt det här, får inte ihop ekvationen.

Och nu börjar det bli kallare ute, en o annan snöflinga har dalat ner men inget som legat kvar på backen. Jag rotade fram långkallingar (jag är fryslort) - men då till nästa problem - då blir alla leggings för trånga, och mammajeansen får jag med nöd o näppe på mig när jag bara har trosor under. Lattjo! Nu är det dragkamp med trosor OCH leggings ;-) Får lösa mina i-landsproblem så jag slipper gå med rumpan helt bar!


Apropå mammakulan med silverkedjan, jag vet ju att man ska ha kulan långt ner på magen men kedjan är låååååång - sätter jag på mig den kan jag använda mammakulan till geishakula istället ;-) Så kedjan ska lämnas in för att förkortas. Imorse virrade jag runt i tron att jag förlagt kvittot till det, jisses! Tur maken har mer koll än en annan. <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är konstigt det här med bh-storlekar. Jag har aldrig haft stora bröst (och har fortfarande inte) men jag drar ändå E-kupa.



Höhö...Geishakula och musik i ett kan väl vara en bra kombination?! ;)

2010-10-20 @ 15:44:25
URL: http://eg84.blogspot.com
Postat av: Anna

Geishakula låter intressant, men kanske inte för bebisen ;)



Vad olika det här med brösten är, är en D-kupa normalt och har knappt fått större byst alls. Alltid ska man noja för något, min noja är att det ska bli strul med amningen eftersom inte brösten växt explosionsartat... jag är knäpp (jag vet)



Det där med kläder är svårt nu när kylan kommer, har köpt en mammafleece att ha under vinterjackan som jag inte får igen. Hoppas jag klarar mig med det, tips mottages tacksamt om du kommer på bra lösningar ;)

2010-10-20 @ 17:44:26
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: yevonde

kan varmt rekommendera Åhlens mammatrosor, ta 3 betala för 2, såna osexiga som går över magen. Assköna. :)

2010-10-20 @ 21:04:45
Postat av: MDB

Jag köpte långa benvärmare som man kan ha utanpå legginsen och det funkar jättebra. Jag drar bara upp dem på låren så ser det ut som att det är de som är strumpbyxorna. Ett tips!

2010-10-20 @ 22:05:57
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: carlan82

Tack för att du kommenterar på min blogg. Såg ovan att du får bra tipps.



Har ju inte mått så bra därför har jag inte klarat att titta in hos dig. Hoppas att dina andra läsare stöttat dig.



Hoppas på en vändning nu efter äggplocket och att det kommer ge mig lite glöd igen.



Håller alla tummar för dig och du finns i mina tankar fast jag inte läst hur det gått för dig.



Massor med kramar till dig och magen din.

2010-10-20 @ 22:15:22
URL: http://reproduktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0