Tar upp det här

Lite smågrejer som jag tänkt ta upp här, men minnet är kasst - dock ska jag skriva det jag kommer ihåg ;-)

MVC och det där

Ang. mvc så har inte mitt mvc någon läkare, mottagningen består av 5-6 stycken barnmorskor och en sjuksköterska. Sedan skickar dem en till spec.mvc där det bara är läkare, först brukar dem ha kontakt via journalpluttar - som läkarna på spec.mvc ser och skriver ett svar på alt. bokar in patienten på koll. Så på så vis fick jag o min bm svaret första gången att avvakta om sammandragningarna ger med sig vid vila. Nu skickade bm ytterligare en förfrågan, får se vad läkarna svarar.

Sedan har vi förlossningen, dit man åker vid akuta besvär. Dit ska jag ringa om det blir värre och mvc har stängt.

VC hänvisas jag till också om nu spec. mvc anser att det inte är "akut".

En liten djungel och förvirrande nog för en yrmössa som mig. Får se vad dem säger på Måndag, jag ska dock kontakta VC ändå - min rygg blir bara sämre o sämre, den har ju inte varit bra någonsin efter diverse olyckor - men som känns värre än värst. Och så har jag dragit på mig SVAMP - inte down there, utan på brösten. Jag ska då drabbas av allt. Foglossningen börjar bli jobbig återigen och ska ta upp det med vc-läkaren så jag kan få komma till någon för det och ryggen. Sedan ta upp sammandragningarna om de nu anser att jag ska ta det på vc och inte via spec.mvc.


Awards

Måste tacka för alla awards jag har fått, det glädjer mig att ni har mig i åtanke - men just nu prioriterar jag min lilla datatid och ork att försöka läsa ikapp mig på era bloggar och försöka skrapa ihop ett o annat inlägg själv till min egen blogg. Men jag blir glad som tusan! Tack ännu en gång, jag hoppas ni inte tycker jag är tråkig bara. Kram!



Hm.. sen var det något mer också, men det försvann ur huvudet som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0