MVC besök (v. 21+3)

Då var det en tripp dit i vanlig ordning, då spec mvc inte vill släppa på blodtryckskontrollen för den här damen trots det sett ytterst fina ut de senaste vändorna. Och så även idag! Bara fina värden som jag får beröm för ;-)

Idag var det sista dagen för min barnmorska Malin, hon byter ju jobb med en annan, Gunilla - som jag inte riktigt har fått kläm på... får ge henne en chans iallafall. Fick order att börja med järntabletter och sedan lyssnade på hjärtljuden. Ja, dock var lillskrutt INTE medgörlig utan boxades och fäktades för kung o fosterland där inne så magen svallade bra. Men en kort, kort stund fick jag höra ljudet innan han tjongade igen mot dopplern så det tjöt i högtalaren. Ha ha! Malin satt bara och skrattade, hon sa att vi kommer få de tufft sen när han kommer - så bestämd och vild redan nu. Gunilla som kämpat o fått lite hjärtljud ifrån lillkillen sa att vi får hoppas att han sover nästa gång, så slipper hon kämpa så - och vi bli halvt döva på kuppen ;-)

Nåväl, det var kul iallafall!

Fick lämna urinprov då också, får se om det påvisar något. Man vet aldrig med mig o den biten... Och så var det vägning igen, vägt mig nu tre gånger. Gått upp totalt 4,7 kg hittills, jag lägger inte så stor energi på den biten - det skadar inte och få lägga på sig några kilon för min del heller - bara att man ska behålla dem efter lillskrutt kommit med vilket kan bli svårare vet jag.

Ny tid om exakt två veckor.

Kommentarer
Postat av: Nenne

Så skönt att allt var bra!

2010-09-01 @ 19:22:34
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: MDB

Skönt att allt var bra, hoppas att den nya barnmorskan är lika bra som den gamla.

2010-09-01 @ 20:45:38
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Emma

Härligt med en sådan livlig krabat =D

2010-09-02 @ 07:00:49
URL: http://eg84.blogspot.com
Postat av: Camilla

Lillskrutt är lik sin mor mao ;-)

2010-09-02 @ 10:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0