Ooootrolig hjälp!

Jösses, jag blev så arg efter bara en minut i telefon med min urolog. Varför jag fått denna telefontid till honom är för att läkaren på spec. mvc vill veta vilka smärtstillande mediciner som funkar bra för min del om min sjukdom blir värre under graviditeten. Och vad för plan man kan lägga upp om jag skulle få skov i min sjukdom som gravid. Urologen börjar i vanlig ordning att det ska vara restriktivt med smärtstillande, vilket jag alltid är gällande de smärtstillande jag får - men jag måste kunna leva hyffsat normalt och behöver då detta stöd vilken han anser att jag inte behöver. Så denna diskussion tar vi då återigen...

Till slut blev jag så besviken på honom, för han får de att låta som att jag är missbrukare trots han har klart o tydligt hur pass lite som egentligen skrivs ut på mig. Men det hjälper inte och frågar rätt ut om han tror jag är missbrukare eller vad?! "Ja de kan jag inte veta...?"

Han tycker inte medicinvalet är särskilt bra även om jag inte skulle vara gravid, det är en tidigare urolog (professor) som satt ut den på mig efter flera års utprovande för att få bästa effekt - min urolog jag pratade med var då underläkare till honom. Så nu när han är överläkare så anser han att jag inte är i behöver av smärtlindring vid behov, och skulle jag få problem skulle jag få en utvidgning av min urinblåsa - utan smärtstillande! Är han knäpp?!

Sa att han aldrig insett hur pass jobbigt och ont man kan ha det som IC-sjuk, och han sa då att jag var välkommen att byta urolog om jag ansåg att han inte kunde hjälpa mig. Han klämde även ur sig att han inte hade någon erfarenhet av IC-patienter som varit gravida. Så inte litar jag på vad han säger då.

Jag blev så ledsen att det verkade så dåligt med fakta och hans attityd gällande mina mediciner, satt och storgrät i telefonen och till slut hulkade jag fram att jag fick tacka för mig. För jag blev ju ändå inte klokare utav det hela. Är nu ännu räddare att bli dålig i min sjukdom, för då får jag verkligen kämpa med näbbar o klor för att få rätt till bra sjukvård - vill ju inte komma till honom med hans synsätt. Frågade om jag skulle behöva ringa honom varje gång jag blev dålig då så han fick sjukskriva mig då jag inte klarar av att gå till jobbet, alt. måste hem från jobbet? Nej, då får du vända dig till VC - vilka jag vet inte vill att jag vänder mig dit ang. min sjukdom för urologmott. på sjukhuset har hand om mig.

Jag vill ju veta vad det kan finnas för åtgärder/planer för mig om det nu skulle gå utför, det är ju otroligt påfrestande att gå runt och inte veta vad som finns att göra.
Trackback
RSS 2.0