Nästan späckat

Ja det börjar bli alltmer saker inbokade i kalendern, de senaste veckorna har rullat på och det känns skönt! Fått mer lust och ork, förut tyckte jag det var rätt skönt att vara hemma några dagar i sträck men det får jag nästan nippran på nu. Så det är skönt och se kalendern och den fylls på undan för undan med roliga upptåg :-)

Är väldigt sugen på att åka och bada med skrutten med, babysimmet här har ju stängt för terminen - finns ju några babysim till men tycker det inte är värt dem pengarna. Då är jag hellre för drop-in, att man kan åka dit när det funkar för en annan. Pratade lite med en annan mamma om bad, och barnbassängen i grannstaden var tydligen reko att plaska i för våra små. (när nu värmeväxlaren funkar!)

Finns ju fler bad med barnbassänger med skön temperatur med :-)

Badbrallorna är ju införskaffade och vi måste ju öva inför sommarens alla dopp. Både morfar och farbror m. familj har pool som vi får besöka dessutom. En plaskpool á la Ullared kommer även finnas här hemma på tomten.

Babysång är ju också intressant men tyvärr är det för sent för den vändan denna omgång. Kanske tur det, annars är vi väl aldrig hemma när vi far runt på det ena och det andra?

Något jag måste boka in är KLIPPTID till moi! Ska passa på och ta den i gamla hemstaden till Jenny, fina Jenny som varit den galna frisören i många år, och som även gjorde min(a)/mitt bröllopsmakeup/hår/naglar. Saknar henne massor! Så får alltså boka in någon natt hos Mileons farmor o farfar framöver :-)
Ska erkänna att jag klippte av över en decimeter själv för en vecka sedan, klipp klipp klipp så låg hela kaluffsen i handfatet istället. Jäkla svinto! Hormonerna har gjort sitt med kropp o hår, ha ha :-) Nu slipper jag se ut som ett penntroll, men jag vill inte låta det vara utsläppt - för särskilt rakt blev det ju... liksom inte?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Är också lite sugen på att åka till badhuset med Noah. Han älskar att plaska i sin balja och han älskar att duscha:)

Ni är så välkomna i sommar på bad och grillning!

Ha en trevlig valborg:)

2011-04-30 @ 16:58:22
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är så mysigt att vara och bada med de små.



Jag tycker att det går lika bra att bada på badhuset själv som att gå på babysimmet nu då man vet vilka övningar man kan göra.



2011-05-01 @ 10:40:55
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Nathers

Haha, jag gjorde ju detsamma. 1 decimeter åkte ner i handfatet och så ville jag klippa det rakt och spretigt på samma gång, slutade med att jag klippte ytterligare 5 cm, sen fick jag ångest och gick runt med håret uppsatt i flera veckor ;) Men nu har jag vant mig, nu syns det knappt, haha.

2011-05-01 @ 15:33:25
Postat av: carlan82

Bra att du tar tid till dig själv.

2011-05-01 @ 20:40:59
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag saknar dig oxå, så mycket!



Nu är det lugnare i våran kalender och inga födelsedagar som tar sin plats på mina lediga helger...

Så ett samtal sinsemellan oss tycker jag att vi ska ha inom snar framtid så vi kan planera ett hejdundrandes kramkalas <3



Puss på dig min älskade!

2011-05-02 @ 08:36:25
Postat av: Anna

Hej bästa Linda,



ursäkta att jag inte hört av mig på ett tag, men luften och lusten gick ur mig. Tror att allt kom ikapp mig och har bara orkat vara med dottern.



Modigt att sätta saxen i håret själv, är alldeles för feg. Enligt mig borde frisörbesök ingå i mammaledigheten, för inte är man speciellt snygg i håret efter graviditet och amning ;)



Ha en härlig dag! Kram

2011-05-02 @ 10:20:38
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: livets underverk

Åh, en hårklippning är precis vad jag också behöver. Även om det inte känns som om det finns så mycket hår kvar på huvudet längre... Med lite tur kommer maken hem tidigare från jobbet idag och då ska jag knata ner till frisören! :-)

2011-05-02 @ 14:12:10
URL: http://livetsunderverk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0