Sol

Ja nog märks det allt att det är ett högtryck just nu, nästan sommarväder utomhus ju! Dock är det svårt o temperera våran lilleman, han blir ju kokhet för minsta lilla. Han har iallafall lyckats sovit både ute och inne idag, ute blev det en tunt lakan för skydd mot vårvindarna. I garaget somnade han till slut medans en liten grävare stod på vår gård och grävde upp vattenledningen, han sov så gott så ändå. Nu sover han en liten kortis till, sen är det sista svängen innan kvällsnattningen. Måtte det gå smidigare ikväll?

Idag under Mileons sovstunder har en annan pysslat med nästa bok, som nu är klar för beställning. Det blev för tiden 0-4 månader, känns riktigt bra och ha den klar med. Ska väl påbörja så smått nästa med för att kunna uppdatera även i programmet jag redigerar boken i dagligen - eller ja, då jag skriver något nytt iallafall. Känns som jag likväl enbart kan fortsätta skriva där än att både blogga o redigera in det i programmet. Vi får helt enkelt se, det går verkligen upp och ner hur jag ska göra med bloggen - den har enkelt uppfyllt det den egentligen var tänkt för till en början, och sedan fortsatte jag ju blogga för att kunna spara och blicka åter. Nu har jag ju funnit ett smidigt program och det känns som man "bloggar" ändå och får allt på pränt, klappat och klart. Tiden är ju knapp som småbarnsförälder och tror inte man får mer tid ju äldre han blir nu utan tvärtom.

Bloggar väl på tills jag känner mer emot än för helt enkelt.

Ska skicka in filen för tillverkning och så är det bara och vänta två veckor innan den anländer från Tyskland. Mileons farmor har redan lagt beslag på första boken, spännande lektyr förstås :-) Glad att den kommer till användning redan!


Skrutten sitter ute i bumbon medans vi fikar utomhus. Spännande med ny leksak förstås, såpass att mamman fick ta bort leksaken ett tag för att han ens skulle titta upp i kameran - skrotunge! Till vänster på bild ett och tre ser man lite av jordhögen som blivit av grävningen idag.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad fint han sitter i stolen, så söt och duktig. Tycker också det är svårt att veta vad man ska ha på, speciellt dom sitter så som mileon gör på bilden. Undra hur det blir i sommar då, tänk om det blir lika varmt som början på förra årets sommar. Då klarade jag knappt av att vara ute. Vi hade 30 grader inomhus på nätterna. ja du kan ju tänka dig :)

2011-04-17 @ 17:56:21
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Nori

Vilken koncentration! Och fin mössa, var har ni hittat den?

2011-04-17 @ 19:33:26
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Nathers

Haha, den där bumbon. :D Den är så fulsnygg. Vill ha en egen tror jag..

2011-04-17 @ 20:30:20
Postat av: carlan82

Tack för din kommentar. Det är tidigt än men tänkte testa igen imorgon (RD 11). Är så himla nervös att det inte ska gå vägen denna gång.



Fast innerst inne känns det som att den kommer att stanna. Skulle säga att det är doktor Johannes gåva till både dig och mig.



Helt galet underbart. Var länge sen jag fick ett + så jag är faktiskt glad än hur det går.



Jag är glad att du har haft din blogg och förstår om det tar för mycket tid. Kram

2011-04-17 @ 22:19:56
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj så stor han har blivit redan ! :)

2011-04-17 @ 23:11:59
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Det har varit så fina dagar och fullt upp här, ser att jag har missat massor..

Åh jisses vad stor han har blivit! Vilken superbra stol ni har hittat:)sitter som en prins. Hoppas ni får ordning på vattnet denna gång så ni slipper allt krångel nå mer!

2011-04-18 @ 08:55:28
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Nu blev jag nyfiken, vad är det för bok du skriver i och sätter in bilder? Alltså var hittar man såna och är det svårt?

2011-04-18 @ 20:07:41
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0