Strulpelle

Ja två nätter nu med mycket strul o bök, denna natt var nog värst - då hade jag stor lust att bara ge upp vyssjandet och lägga mig o vråla av frustration.

Samma nattningsprocedur med att lämna honom sovandes, funkar ju fint - han sover jättebra. Men efter tolvslaget så blir det en helt annan bebis, det knorrar, skriks, gnälls, rivs, sparkas och vrålas. Fisar på tvären men när dem har kommit ut så fortsätter han ändå. Och vad man än gör - så duger det inte. Tålamodet är riktigt taskigt, jag börjar verkligen känna av fyra månaders (mer eller mindre ensamt) nattvak nu. Det är tydligen inte någon annan som orkar ta på sig det hela förutom jag.

Hann knappt somna innan han vaknade och höll låda, sedan slumrade han några korta vändor på min mage, jag kan tyvärr inte sova så gott så för min rygg smärtar. Testade även ge han mat tidigare, vid 02 - han åt knappt 90 ml och somnade en stund, ville inte ha mer senare heller. Sedan fick han mat igen vid 06. Kl. 7 var jag så trött så jag drämde på pappan och sa att nu får fasen han göra något också. Han var vaken med gnällig lilleman medans jag förökte slumra vidare. Han fick mat igen 08.30 men han somnade inte då heller, han åt knappt hälften. 10.30 var han duktigt övertrött och då matade jag honom igen, inte heller denna flaskan åt han upp - men stenslocknade 11.00.
Bar ner honom och klädde på han ytterkläderna för att sova ute i vagnen, och där sover han ännu. Med den nya babyvakten jag är så nöjd med!

Man ska inte skriva när dem sover bra eller har bra rutiner, då ändras dem på en gång. Nu har ju helgen varit lite förskjutet någon timme hit eller dit men ändå har det ju gått bra.
Önskar bara att detta bökande nattetid upphörde, må han sova sig igenom mycket men han vaknar ju till ändå och både hans o min sömn hackas ju upp återigen.


Mileons mage mår dock bättre sedan vi slutade helt med amningen, en mycket nöjdare kille här hemma! Mindre magknip och koliken är puts väck dessutom - det vet jag inte om det har med amingen o göra eller om det är åldersmognad. Nog har han magknip men inte alls på samma vis som innan, det är mest nätterna som spökar.
Nu använder vi inte oss utav vare sig Minifom, Sempers magdroppar eller Lactulos - och det är väl ingen skillnad alls. Skönt att vara utan dem. Magen verkar jobba bra ändå på honom, han gör nummer två varannan dag som en klocka.

Har inte hunnit med o sitta så mycket vid datorn, eller ja.. ingenting alls. Har försökt blogga via mobilen men det är ju även det lite omständigt. Hänger inte alls med längre, försöker men tiden är knapp emellanåt :-) Som det ska vara!

Vi har ju skickat efter första boken som handlar om hur Mileon blev till och växte i min mage, ser fram emot o få hem den i brevlådan. Måste även börja med bok nummer två, det tar ju sin tid o tåta ihop så det får bli litet projekt på sidan av de få stunder man har ensam vid datorn. Då blir ju tyvärr annat lidande, som att uppdatera sig på favvobloggarna sina :-/ Önskar man hade mer tid!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Och jag önskar att jag bodde närmare och kunde avlasta dig, få ett par timmars sömn utan att behöva oroa sig. <3



-kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!-

2011-04-05 @ 14:46:56
Postat av: Jonna

STOOOOR KRAM!!!



Vet inte vad jag ska säga, mer än att jag lider med dig. Ibland vill man bara kasta ut ungen genom fönstret, fy vad elak jag lät nu. Men när tålamodet tryter så känner man allt och ingenting. Man tycker ju att det borde bli bättre. Ni hade inte provat profylacen? Ni kör med vanlig ersättning?



Känns som det borde finnas en anledning till att han har så ont i magen :( Kramar till er ifrån oss <3

2011-04-05 @ 15:39:09
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Tina

Du får lämna över lite mer ansvar på J om nätterna nu när han inte jobbar. Gå ner och lägg dig på soffan ett par timmar. När du/ni känner er redo så tar jag Mileon en natt så ni får pausa lite. Vet ju själv hur det är att ha sömnstruligt barn och hur skönt det är att få sova en hel natt.

2011-04-05 @ 17:02:47
URL: http://tiniwinisen.blogg.se.se
Postat av: Alexandra

Vi har också haft ett sånt där "magiskt" klockslag. Vid fem på morgonen har det varit stök och bök för oss. Men nu, utan att jag har tänkt på det så var det ett tag sedan nu...

Skönt att höra att magen är bättre i alla fall:)

Be mannen ta M lite mer nattetid så du får sova. Visst kan man ju lura på dagen en stund när de också sover, men då är det ju mycket annat som ska hinnas med att göras. Nej fram för mer pappatid på nätterna!! Kram

2011-04-05 @ 19:26:01
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Nori

Jag håller med föregående skrivare! Nu när du inte ammar finns ingen anledning att ni inte ska kunna dela på nätterna.



Antingen varannan natt eller så delar ni in natten i två skift, eller som vi gör - jag tar hela natten och J tar över från första matningen på morgonen och då sover jag några timmar till innan jag går till jobbet.



Ni är två - utnyttja det och hjälps åt :)

2011-04-05 @ 20:39:05
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Ååh, nu har jag äntligen slagit ner röven vid datorn och läst ikapp, tiden bara går med de här små liven, och jag vet knappt vad dator är längre... Stackars dig/er, jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart, har du fått någon hjälp någonstans än?



Kram

2011-04-05 @ 21:13:02
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Anna

Jisses vad tufft det låter, lider ärligt med dig. Kan ni inte dela på nätterna några dygn eller att din man tar ex tre nätter i sträck så att du får sova?



Efter mycket testande kör vi på att min man tar kvällarna tills dottern somnar och morgonen om hon vaknar efter 5. På det sättet får jag lite sammanhängande sömn de nätter hon är vaken. Känns skamligt lyxigt att oftast bara gå upp och mata en gång per natt :/



Hoppas att det löser sig snart, kram

2011-04-06 @ 14:13:22
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Låter jätte jobbigt, säger som alla ovanstående försök att dela upp nätterna så att du får vila.

Jag kan tycka det är jobbigt om Embla vaknar en extra gång per natt utöver den där klockan 5matningen så jag kan tänka mig hur påfrestade det måste vara.

2011-04-06 @ 17:18:00
URL: http://kronsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0