Bloggvärlden

Jag är så tacksam att jag började blogga för längesedan, tänk så mycket fina människor jag knytit kontakt med sedan dess? Dem jag aldrig annars säkerligen inte skulle vetat av annars. Vissa har jag hunnit träffat, andra följer jag regelbundet genom deras egna bloggar.

Tacksam känns så fjuttigt, men är mycket glad över detta fenomen. Och sedan att så många bloggare håller ihop, stöttar, peppar och hjälper på dem vis dem kan. Sedan är det så "skönt" att inse att man inte är själv om problemen att få barn - klart man inte gärna önskar någon annan samma helvete men ändå blir det ju en tröst på sätt och vis.

Fina Jenny från Ekopyssel frågade mig för inte så längesen om jag ville ha hennes äl-tester som bara ligger där hemma, så fint att ens tänka tanken! Idag damp det ner äl och gravtester från henne. Tack fina du! Jag hoppas jag kan ge tillbaka på något vis framöver :-)

Själv har jag postat iväg ett paket med en minioutfit i strl 40 till en bloggvän som fick en tös alldeles för tidigt för två veckor sedan. Jag vet själv hur det var på neonatalen, alla minikläder (50) var som tält på vår skrutt - moster Tina ryckte in och köpte lite minikläder så vi slapp de trista landstingstrasorna - och ännu bättre, åka hem med skrutten så! En annan kom aldrig utanför sjukhusets dörrar förräns det var dags att ta sig hem för permis, så det var aldrig aktuellt att shoppa prematurkläder då.

Nåväl, bloggvärlden är unik på sina håll! Tacksam!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Visst är det härligt med vänner! Vänner som man kan både skratta och gråta med. Vänner som alltid finns där, som stöttar och ställer upp när det behövs. Och lika härligt är det att kunna ge det tillbaka, när någon behöver!

2011-08-31 @ 09:23:58
Postat av: Sara

Jag håller med dig, det är helt underbart med bloggvärlden! Jag har "bara" träffat Hanna och det är jag riktigt glad för!

2011-09-02 @ 22:56:11
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Jenny / En ekomamma i stan

Jag tänker att det är så man gör - jag hjälper en annan som hjälper nån annan och så går det runt tills det en dag kommer tillbaka! :-) När lilla E föddes fick vi tygblöjor av en annan bloggare som inte ville ha dem själv. Och jag har både fått och gett mammakläder till bloggare och bloggläsare. Det är toppen med bloggvärlden helt enkelt!

2011-09-03 @ 20:32:15
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0