Söndag med choklad

Gårdagen först o främst en snabbis, det gick jättefint med Mileon hela dagen med släkten! Han myste av uppmärksamheten han - och så fick han även ett jättefint set med kläder av familjen Å/E - det står inte på förräns han har på sig dem! Slängt kläderna i tvätten och glömde fota, förstås.

Gammelfarmor Sigrid fick hålla i Mileon, hon riktigt myste med han i famnen och Mileon språkade med henne förnöjt. När de andra åkt hem fick Mileon lite egentid med födelsedagsfarfar, han reikade den lilla magen och det verkade göra gott där och då iallafall - han låg där så nöjt på bordet.
Mot kvällen packade vi ihop och åkte hem, skönt o sova hemma också - men inatt vet jag inte vad det var för han svettades kopiöst - ingen höjdare när han knappt vägrar sova ens på min sida utan uppepå en - det blir ju knappast svalare då.. Slet av honom pyjamasen och hade bara en filt på oss, brrr säger fryslorten till mamma ;-) Ska han fortsätta sova på en får jag köpa ett svalare täcke.

Idag blev det att fixa ihop trippelsats med chokladbiskvier, gjorde mindre gottebitar för det är ju sådan sockerbomb ändå. Får se när vi ska styra kosan till jobbet o bjussa på dem. Blir till veckan iallafall om inget annat kommer emellan. Bakverken tog hela dagen att göra iordning, blir ju pauser för lillskrutten ska ha sin tid också - pappan har varit stand-in och roat honom när han varit vaken - annars hade det inte funkat. Tar ju sådan tid o fixa ihop allt, smörkrämen tar ju nästan en timme o få ihop bara det!

Nu är det sen middag här, och sleva i sig så fort det bara går. Mileon har fått för sig att det är middag för honom med - trots det är över en timme egentligen till hans nästa mål. Han verkar vilja äta oftare nu, han ökar väl intaget och får upp produktionen för mig. Det bränner rejält i brösten när det närmar sig tre timmar sedan tidigare mål - det brukar det inte bli förrän 4-6 timmar annars.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Duktig du är som bakar med en sån liten hemma.. skulle jag nog aldrig ha gjort/vågat!

Lowa är en liten svettpärla hon med..helt sjukt va hon kunde svettas som bebis.

2011-02-13 @ 20:59:38
Postat av: Emma R

Vad du är kreativ tjejen.. Och var glad att Mileon är så matglad, dock förstår jag att det säkert är jobbigt för dej, men vad vet jag =)

2011-02-14 @ 00:20:45
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Nori

Lilla J är också en varm-fis och jag frusen. Jag sover i pyjamas och har en filt som jag ligger på och lindar om mina armar så ingen del av mig behöver vara ute i kalla luften.

2011-02-14 @ 10:21:22
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

en trevlig lördag var det!! Och lillskrutt var precis lika fin "live" som de bilder vi har sett!

Måste säga att reiki kan faktiskt göra susen. När Julia var runt tre år hade hon magen och ryggen full med molusker, säkert ett hundratal. En helg var hon hos farmor som reikade henne under hela helgen. Och tro det eller ej, MEN när ungen kommer hem är de i stort sett borta, allt var helt borta efter ett par dagar. Det var verkligen hokus pokus!! Tror absolut reiki hjälper, be att Ö gör mer!!

2011-02-14 @ 11:35:41
Postat av: Camilla

Vilken underbar helg ni verkar ha haft. :)

Hoppas farfars reikning gjorde nytta för lilla magen.



Lillskrutten kanske har en tillväxt period just nu?



Vad gott det låter med biskvier, blev riktigt sugen på det nu. Frestare!



<3

2011-02-14 @ 19:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0