En tur planerad

Vi har ju ökat Minifomdropparna och maken köpte bara en liten flaska, kom på igår på morgonen att apoteket säkerligen inte skulle ha öppet på några dagar - blev lite svettig av tanken faktiskt och se hur pass lite det var kvar i flaskan. Efter vi kollat upp så öppnar apoteket igen imorgon, tror vi klarar oss iallafall - om inte annat precis så vi får hänga på låset på morgonen! ;-) Så får man bunkra på sig en större flaska istället.

Ska förmodligen även åka o köpa en babysitter med - han vill ju vara med mer, och märker att han har lite mer vakentider. Innan har han mest vaknat när det är blöjbyte o mat, sen slocknat rätt fort igen.
Har plockat fram babygym och introducerat så smått, ibland spanar han in sakerna jag hängt upp - men för det mesta är det bara sprattel, sprattel. Nu imorse efter mat o gos så fick han ligga där, tog bara en kvart innan han sa ifrån att nu var det nog - la ner honom i vagnen och där somnade han rätt fort. Plutten!

Så imorgon rustar vi oss för en liten shoppingtur :-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag tycker det har varit super bra med flaskan, just för att Martin kan göra lika mkt för Joel som jag kan, avlastningen och att man faktiskt inte blir så låst som man kanske blir med amning. Just det där att man måste finnas där hela tiden om man ammar. Nu kan ju jag om jag vill åka iväg en sväng och Martin kan ha honom. Många regerar säket över det, men Martin är ju lika bra pappa som jag är mamma. Innan tyckte jag det verkade krångligt med flaska, att man måste gå upp på natten och fixa, men det är inte krångligt alls faktiskt. Och upp går vi ändå för att byta blöjan :) Jag ser inget negativt alls med ersättningen och är super nöjd med hur vi har det nu. Dessutom växer han ju som en galning, så äter gör han ju verkligen :) Det känns så skönt att veta att han får i sig tillräckligt och han är nöjd.



Förstår hur du tänker, ibland kan man behöva komma iväg själv tex tandläkaren som du skriver, eller andra besök och då är det lättare om bebis stannar hemma.



Folk kommer alltid ha åsikter om saker och ting, så ärt det ju. Speciellt nu, föräldrar tycker olika och undrar varför gör dom så osv. Så kommentarer kommer man säkert få, oavsett om det rör amning eller annat :) Jag önskar amning hade passat mig, men nu gjorde det inte det..



2011-01-01 @ 17:38:17
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0