Gnäll gnäll

Åh, jag fick en gnällbebis idag! Allt har varit upp och ner för lilleman, det är inte lätt o vara liten, och sedan bli övertrött och få magen o strula än mer.. jisses..

Vid lunch åkte vi till moster Tina o kusin Max, han blir så bortskämd hos Tina - hon tog upp honom på en gång när vi kom :-) Softade i soffan, med lite gnäll där emellan, och Mileon som upplevdes som han var hungrig konstant. Efter några timmar blev gnällion bara värre så vi packade ihop oss för att åka hem. Idag blev han t.o.m störd av sin kusin Max's burdusa lekar som han lekte för sig själv - så det var svårt o sova vidare då. Han brukar sova så bra med buller o stök i bakgrunden men idag var allt galet.

Mileon fortsatte gnälla i bilen, och även hemma. Även efter ett nytt mål mat så var det bara gnäll. Han slocknade av utmattning i min famn, pruppen! Så nu har han sovit sedan pappan kom hem från jobbet, får ta och väcka honom och mata i han igen om en stund så får han sova vidare sen (förhoppningsvis??). Den äckliga gegamojan ska vi ta en gång till - men den får nog vänta till vi går o lägger oss.

Är så trött i huvudet nu, skallebank värre. Min son är en mästare på att gastskrika gällt så det ringer (tjuter) i öronen :-(

Mileon fick en fin Lundemyr-body idag! Blir spännande o se när han kommer växa i den.

Håll tummarna att han vaknar på bättre humör sen, annars går jag nog o gräver ner mig nånstans - ha ha ha!

Kommentarer
Postat av: Nathers

Det låter som att du har fullt upp där hemma din stackare. ;)

2011-01-19 @ 19:36:50
Postat av: Erika

Usch, det är verkligen jobbigt för hela familjen när bebisens mage strular. Hoppas ni får mycket sömn inatt =)

2011-01-19 @ 20:15:05
Postat av: Tina

Klart han ska vara i mosters famn när jag äntligen får mysa med han och han är vaken. Bäst att passa på.

Men trist med magen hans, det blir ju så jobbigt för er alla. Man får tänka att det kommer att vända annars orkar man inte.

Hoppas ni får en bra natt nu!

Tack för idag fast jag kände mig helt överkörd av trötthet....

2011-01-19 @ 20:15:14
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas att natten var lugnare än dagen. Det låter som om du har väldigt tuffa dagar :( Hoppas att Mileons mage lugnar sig snart så ni slipper se att han har ont.



Bättre sent än aldrig ;) Tummen är väldigt svår och få ur ibland.. :p

2011-01-20 @ 07:28:11
Postat av: carlan82

Nu när jag ruvar kan jag bara skratta åt att precis det du går i genom nu. Inge sömn och skrik, gör jag allt för att få... Lite komiskt är det allt.



Vet förstås att det är värt allt slit. Har ju faktiskt en dotter på fem år. Mycket bra ålder. Då kommer du få teckningar i massor. Och någon som säger: -Mamma du luktar sååå gott!



Kramar till er.



2011-01-20 @ 09:19:32
URL: http://reproduktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0