Intryck?

Jösses vilken natt! Det var prupp pch skrik, och bända sig ut och in... Sedan funkade det inte alls att sova själv, testade allt men antingen körde magen igång igen så han skrek plågosången - eller så var det bara närhet som krävdes. Har haft en Mileon sovandes känguru hela natten mer eller mindre, jag själv har endast sovit mellan 23-02 och slumrat sedan oroligt - då jag är rädd att Mileon ska glida ner från magen med huvudet före och kvävas på något vis.

Ett stycke magont och förmodligen ett stycke oro för nya intryck - nätterna efter man flängt runt är värst, så det verkar finnas koppling till det. Mindre kul att man inte ska ha någon hemmadag förräns på Tisdag.. Idag blir det att fortsätta tömma o städa mammas lägenhet och imorgon ska vi till sjukhuset, barnkliniken och hörselmottagningen.

Jag är så trött, men börjar vänja mig - den där huvudvärken verkar vara något man får lära sig att leva med ett tag framöver? Önskar så vi kunde få en mycket mer tillfreds liten kille här hemma, det stånkas och pruttas och ja.. usch.. om man ändå kunde trolla eller ta det onda istället??

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som att ni har haft en jobbig natt, inte roligt när våra små har ont.

Jag tror som dig att det kan ha att göra med att det blir för mycket intryck på dagen och att det går ut över natten sen.

Här är det lite tvärtom, Cornelia sover bättre när vi har varit runt och rantat, så det kan vara olika det där.



Du har en award att hämta i min blogg

2011-01-09 @ 12:59:58
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Sara

Ett litet tips: Koka sockervatten, ca ½ tsk socker/dl vatten! Ge 1-2 tsk innan varje måltid eller när han har ont i magen! Det brukar faktiskt hjälpa!



Hoppas det blir bättre för lillen!



Lycka till!!

2011-01-09 @ 13:31:27
Postat av: Sara

Oj glömde... vattnet ska ju givetvis kallna i kylen först men det förstod du säkert :-p

2011-01-09 @ 13:32:18
Postat av: Anna

Känner igen mig i att den lilla blir överstimulerad när det händer mycket om dagarna. En hysterisk bebis som vägrade komma till ro och sova blev resultatet! Jag började hänga över en tunn filt över barnvagnen eller hans ansikte för att utestänga alltför många intryck, ex. om vi går på stan eller när han sitter i famnen på lite rörigare ställen. Sonen gillar det och får bättre ro, både då och senare på kvällen. Kan vara värt att testa och ta till när man måste "springa omkring" med honom! Lycka till!

2011-01-09 @ 14:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0