Klant!!

Ja är det inte det ena så är det ju något annat!
Igår blev jag uppringd av en från FK gällande min FP o SGI, tyvärr hann jag inte på men hon hade lämnat meddelande på telesvar. Tänkte att då får jag ringa henne imorgon istället.

Imorse när vi gjorde iordning oss, hade Mileon på skötbordet så ringer det såklart igen! Hade ju numret till handläggaren så hade ändå tänkt ringa henne när vi var klara.

Väl på tråden så informerar hon mig att jag inte uppfyller villkoren att få dem första 180 dagarna SGI baserade pga 240 dagars regeln. Man ska ha jobbat minst 240 dagar före barnets födelse. Tyckte mig räknat det och fått det att stämma men inte! Då skulle jag påbörjat mitt jobb den 13 Maj men jag började 1 Juni - hur kan jag räknat så fel? Innan dess arbetslös, och så har jag studerat. Så hur man än vrider o vänder det så får jag arslet fram.

Inte riktigt det man vill höra. Så nu får jag lägsta nivå på de första 180 dagarna som "straff".. Jag som planerat så väl med föräldradagarna och nu vet jag varken ut eller in. Man blir ju inte särskilt tät - och sedan vill jag inte gärna sätta sprätt på dagar i ett svep. Moment 22.

Ja, är huvudet dumt får kroppen lida. I vilket fall skulle jag ändå inte kunnat göra så mycket åt det hela om jag räknat rätt och fått veta detta tidigare.. Tur man har buffert, men känns inte kul att behöva ta utav den redan.

Kommentarer
Postat av: Tina

Nej så trist!!!!

2011-01-21 @ 15:33:40
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nej men va f*n......typiskt....snudda på gränsen...

förstår om du tycker att det är SKIT....



Kram på er iaf...

å Trevlig helg

2011-01-21 @ 16:56:45
Postat av: Emma R

Men.. Åh, suck! Om han inte hade haft så bråttom ut, hade det varit annorlunda då?

2011-01-22 @ 14:53:01
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: MDB

Fy vad jobbigt, och att få veta det när man redan börjat ta ut föräldraledigheten.

2011-01-22 @ 16:48:11
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Men fy fan, det är ju den sista motgången ni behöver just nu.. :(

2011-01-22 @ 20:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0