Lång dag

Igår var jag mäkta förvirrad, eftersom det numer ska råda mjölkfritt här hemma så var det svårt o först få till en lunch utan att ens handlat något. Skrev under dagen inköpslista och maken kom hem lite tidigare från jobbet, dock spökade magen för Mileon och vi inväntade till efter nästa mål mat - klockan blev efter 19 innan vi slutligen kom iväg. In på parkeringen och det visar sig vara igenbommat! Jäkla röda dagar och dagar innan! På parkeringen inser jag även att jag glömt skötväskan hemma.

Ska vi chansa och åka till nästa stad till större affär med bättre öppettider, och utan skötväskan? Mileon sov sött. Jo. Okej, vi åker. Och det gick bra, men vi kom hem sent - och tack o lov så lagomt hem till matklockan igen, lite svårt o ens amma honom på vift utan skötväskan då han inte kan amma utan amningsnapp - och den låg ju nerpackad i väskan. Och dropparna, och en handduk..

Natten har varit hyffsat bra, han hade det mesta magonda igår på eftermiddagen/kvällen. En sväng på armen blev det innan han kom till ro igen. Märker mer och mer att magen reagerar redan precis efter varje måltid, så man vet vad man väntar sig varje gång.

Men tacksam för bra natt med bra sömn för alla, maken jobbar idag långpass så han åkte tidigt och kommer hem sent på kvällen. Ska inte göra alltför många knop idag, köpte en bok igår som jag redan börjat plöja igenom - så får jag för lillskrutt så läser jag gärna lite då o då ur den idag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj då, så nu ska du skippa riktig mjölk helt och hållet?! Usch, "fusk"mjölken är ju ingen höjdare, men hoppas att lillkillen blir bättre av det =)

2011-01-06 @ 09:41:10
URL: http://eg84.blogspot.com
Postat av: MDB

Usch, vad jobbigt att han har så ont, men hoppas att det hjälper med mjölkfritt nu då.

2011-01-06 @ 10:28:13
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Det är mycket och tänka på i början när man börjar med mjölkfritt, kommer fortfarande ihåg vad vilse man kände sig...



Du lär väl märka ganska fort om Mileon blir bättre utan att du äter/dricker mjölk.(?) Iallafall inom ett par dagar.



Tur att det finns ganska mycket olika produkter inom mjölkfritt numera, både ris och havremjölk. Oatleys matlagningsgrädde är väldigt bra, även fast det inte är som vispgrädde ;)Vill du baka och göra tårta så är Gogreens vispgrädde skitbra, den är väldigt god :)



Nu ska jag sluta svamla ;)

Stor puss till er! <3

2011-01-06 @ 11:00:12
Postat av: Nori

Fast jag måste säga att det dröjde nog drygt en vecka här innan jag var säker på att min mjölkfria diet gjorde nån skillnad. Så ge inte upp förrän efter två veckor!



Jag antar att du märkt om han reagerat på annat också? Min skrutt gillade inte när jag åt mycket frukt och grönsaker, starka kryddor eller fullkornsprodukter. Jo, min kost blev ganska fattig men lillkillen slapp sitt magonda!



Här står mer om vad som kan störa bebisars magar:

http://www.aqpunktur.se/spadbarnskolik.html



Jag hoppas att det blir bättre för er, jag vet hur jobbigt det är med skrik och gråt nätterna igenom.

2011-01-06 @ 13:40:48
URL: http://nori.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0