Morgonpigg?!

Både jag o maken somnade tidigt, Mileon sov sedan ca 21 - så nån gång efter det droppade vi även av där vi låg i sängen. Lillkillen vaknade 23.30 och ville ha mat, sedan 04.30 (!!) och därefter ville inte han somna om inte - magen gjorde sig påmind med gaser och det pruttades hejvillt - och en ledsen kille förstås på det som gnällde. Jag kände verkligen tålamodet tryta där och då, men precis innan jag gav upp för att väcka pappan (som skulle upp o jobba) så lugnade han sig och kom till ro igen. Ett himla buffande på rumpan liggandes på min mage.

7.30 gick vi så slutligen upp, han brukar vilja somna om men inte idag - tror det är mycket för att jag måste envisas och spruta in äcklig gegamoja i munnen på honom 4 ggr/dygn. För att få det så jämnt utspritt som möjligt måste jag ta den första "vettiga" morgontiden. Mileon blir så sur och grimaserar bara han ser sprutan till slut då man bara bör skjuta in 1 ml åt gången.

Vi får se vad vi hittar på idag, kanske dejtar vi moster Tina o kusin Max, beroende på deras status. Annars finns det massor att göra här hemma, tänkte dock komma ut med vagnen en sväng - dagarna går ju i ett med liten bebis. Man blir förvånad över att man knappt hinner med något?!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, ja visst är det mindre underbart när de små liven vill att dagen skall börja och man själv bara vill sova för att det är okristligt tidigt! Skönt att buffningen funkar, för mig blir reaktionen allt annat än lugnande när jag försöker. Blir jätteglad om du har tid och ork att skriva ett inlägg om HUR, för jag kanske helt har missuppfattat tekniken...

2011-01-19 @ 12:18:51
Postat av: Anna

Vad intelligent jag känner mig, har suttit och väntat på att en uppdatering skulle poppa upp bland uppdaterade bloggar... hade noll koll på att det inte gör det med lösenordsskyddad blogg :)



Nu ska jag uppdatera mig på allt sen sist, ha en fin dag! Kram

2011-01-19 @ 13:51:05
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Nina-Morsa till Siri

Jag trodde vår dag skulle få börja vid sju idag...men så lade jag ner siri i min säng, tätt intill mig, och hon somnade om med ett leende på läpparna. vaknade gjorde vi vid 8.30:)

2011-01-19 @ 16:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0