Pump i bemärkelse

Det är ingen fröjd alla gånger att bo i gammalt hus på landet. Nej. Inte alls. Än värre med bebis. Speciellt när man inte har något vatten i kran! Här har vi egen vattenbrunn och pumpen började natten till Fredag tappa trycket, sedan kom inget vatten alls.. Fick tjuva vatten av grannen i dunk.

Mycket omständigt, väldigt frustrerande.

Mileon är ju någelunda ren men mamma o pappa är dess värre inte det. Turkduscha blir bara det ett helt företag när man helst vill värma vattnet först. Och laga mat är omständigt, och för inte tala om att diska? Toalettbehoven är en annan femma. Ingen höjdare o känna sig som svettloppan deluxe - humöret är inte på topp ska jag meddela ;-)


Tröstade mig så här istället på Lördagsförmiddagen att webshoppa vidare medans plutt sov. Moster Tina tipsade ju om Gangstar-rea och jag tycker om deras kläder - så kunde inte låta bli o klicka hem lite plagg. Till Mileon, såklart. Får väl se när han växer i det ;-) Bildbevis kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Emelie

http://kronsten.blogspot.com/2011/01/ge-upp-kanns-val-nara-till-hands.html



På det här avståndet reagerade den inte på speldosan som var igång, men halva avståndet och så reagerade den.

När den väl sänder så hör man väldigt bra, jag kan till och med höra hundarna när de går i rummet utanför när den sänder dvs ljudet av att deras klor tar i trä golvet.



jag brukar ha den 20-50cm ifrån och då snappar den upp henne rätt bra.

2011-01-15 @ 20:15:43
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: MDB

Hade helt missat att jag efter lösenordsskyddet inte skulle se i min blogglista när du uppdaterat, så nu hade jag en hel massa inlägg att läsa!



Låter ju hur jobbigt som helst med vattnet, nu känns det lite småaktigt när jag hemma går runt och klagar på att vi får spola lite väl länge för att få varmt vatten i kranen. Hoppas att ni får det löst snart.

2011-01-15 @ 20:55:50
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0