Torsk

Det doppas och det penslas och det baddas och det... ett evigt rännande på mig till kylskåpet! Och inte är det för att äta - ja inte alla gånger då ;-) Ta en ny skvätt bubbelvatten - doppa tops o stryka på lillskrutts tunga o läppar - han vill hellre suga på den och smackar ljudligt samtidigt som han grimaserar. Har skrattat en hel del sedan vi körde igång för det ser rätt roligt ut, han tror väl att jag erbjuder nåt godare än "stickande" vätska ;-)

Sedan ska det kokas amningsnappar, nappar och byttor som jag har för småskvättarna med bubbelvatten. Måtte torsken försvinna sin kos och inte komma åter.

Jag fick ju svamp på bröstvårtorna drygt en månad efter jag testade positivt - sedan blev jag ju aldrig tagen på allvar av varken läkare eller barnmorska så svampen förblev obehandlad - den gick inte bet på alla huskurer som bubbelvatten, potatismjöl och receptfri kräm mot svamp. Var inte förrän två dagar efter förlossningen på BB som en läkare kom och tittade på mina bröst då jag berättat på barnkliniken att jag hade misstänkt svamp. Odling togs och jag fick hästdos som skulle få bort det hela. Svampen försvann på mig - och jag har ingen synlig svamp nu - men kör samma behandling som Mileon, tänker inte sitta o föra svampen fram o tillbaka.

Envisa saker det där!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är jobbigt med svamp. Cornelia fick det när hon var ungefär 2 veckor. Sa då til på bvc och då behandlade bm henne med nåt lila som hon satt på hennes tunga sen fick vi med oss det medlet som vi fortsatte att sätta 1 gng per dag i 3 dagar och efter det har vi inte sett svampen.

Du kanske ska kolla om inte ni kan få sånt lila att pensla på med?



2011-01-07 @ 15:19:06
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0