Ut och in

Mileon växer. Jag behöver inte någon våg eller måttband för att veta det. Man märker sådant på kläder om inte annat. Har verkligen dragit mig lite att plocka fram större storlek åt plutten, det blir så markant att han blir stor.

Det är ju lite löjligt egentligen då det handlar om att plocka bort 44 och 50 för att ersätta med 56. 56 är en sådan storlek många nyfödda har från start. För mig är det groteskt stora kläder. Min hjärna hänger alltså inte med för fem öre - för mig är Mileon den lilla pojken som hade strl 40-44.

Nu är miniplaggen borta och ersatts av massa nytt. Pyjamaser finns det gott om! Liksom allt annat tror jag..? ;-) Har noll koll på hur det ser ut dem kommande storlekarna bara, måste dyka in hans garderob igen och botanisera. Men inte just nu, det var tufft nog för mammahjärtat med detta storleksbytet.

Lillskrutt, väx inte så fort nu!

Inplanerat att gå på klädbytardag nästa månad, perfekt ju.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh visst svider det i hjärtat att sålla ur de urvuxna kläderna! tyckte inte det var länge sedan vi tog bort 62 för att "ta in" 68. Nu har jag nyss rensat igen, bort med 68 och in med 74! Sen kan man ju inte låta bli att kika på de allra första kläderna när man är ner i källaren med allt urvuxet:)

2011-01-24 @ 14:59:39
Postat av: Emelie

Vi har också klädbytardag snart, har gjort en liten hög som jag funderar på att skicka iväg till den men högen bara krymper varje dag.. vill inte göra mig av med kläder som Embla haft när hon var pytteliten.

Nästan så vi måste skaffa större bara för att kunna förvara allt Embla växer ifrån..

2011-01-24 @ 16:03:08
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: Emma Ryyti

Åh, du tog orden ur munnen på mig. Jag mår verkligen jättedåligt över att börja använda 50 nu, hon kan fortfarande ha 44, men 50 är väl vanligare.. Med tanke på 32 som var första storleken. Vart tog tiden vägen?

2011-01-24 @ 17:41:55
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är fortfarande jobbigt att rensa lådorna på urvuxna kläder ;) Trots att barnen är så gamla som de är :p

2011-01-27 @ 10:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0