Bröstmjölk

Jag hade ett lager med bröstmjölk i frysen, en full låda med små påsar med skvättar. Har länge tänkt göra mig av med det men kom på att jag faktiskt kunde laga ihop något istället för att slänga. Det blev pannkakor! Gjorde en rejäl sats, det var vinna eller förlora. Stekte sent igår kväll världens lass, trodde aldrig smeten skulle ta slut. Var bra smidigare att steka pannkakor med bröstmjölk - fastnade inte lika lätt i stekpannan som de jag gör på vanlig mjölk. Eller, det kan ju ha att göra med salt/sockret då kanske - något som inte fick hänga med i. Mjöl, bröstmjölk, ägg och smör. Smaksatte det med kanel. Tyckte det luktade konstigt (kanelen?) men smakade ändå, och det var som vanlig pannkaka utan det där söta.

Idag fick Mileon pannkaka och fruktpuré till lunch, en riktig hit! Mums mums mums! Trots jag inte mosade det så noga så gick det ner. Gav han först några småbitar jag mosat med fingrarna, han gjorde lite grimaser för bitarna men smackade och "tuggade" på en gång. Gulle! Bra att det gick ner för jag har flera portioner i frysen som väntar honom framöver till både lunch o mellanmål :-)
Han satte i sig två små pannkakor, inte dåligt!

Det här var något jag själv aldrig trodde mig skulle göra, pannkakor på bröstmjölk ;-D Och även smaka själv! Maken tvärvägrar dock, ha ha!



Väntar på att lillfisen sovit klart så vi kan ta och fara iväg på ärenden och lite besök. Lika bra o ta vilan hemma då han har så svårt o relaxa när man är iväg - då vill man ju vara med, överallt, och inte missa någonting. Goa skrutt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Då förstår jag lite mer varför ni inte ville äta pannkakorna ;-) Så roligt att M tyckte om dem. Sötfisen <3



Puss

2011-07-03 @ 08:38:55
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Nori

Vilka fina bilder på dig och Mileon!

2011-07-03 @ 13:12:06
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Vad härligt att Mileon också gillade pannkakorna, perfekt att kunna göra av bröstmjölken!

2011-07-03 @ 21:32:53
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Jenny / Ekopyssel

Smart gjort! Jag har flera skvättar i frysen som blivit "isiga" och som lillan inte verkar gilla, men kanske kan man använda dem till nåt sånt eller att blanda ut med smakisar.

2011-07-03 @ 22:25:43
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Fiffigt! Kan nog förstå J där, jag hade nog inte provat själv heller om jag ska va ärlig;)

2011-07-05 @ 12:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0