Hej hå!

Flängde runt igår, och idag har jag bäddat rent och städat lite uppe. Sorterat och donat i garderob o skåp. Fixade pajdegar till fem pajer. Packade även lite inför Åland, tog sängkläder, badlakan och kökshanddukar i en liten ikeapåse. Proppfull. Ja det bådar gott detta, vill inte se all packning vi ska klämma in i vår lilla kombi. Vi pratade om att skaffa rails o få upp takboxen men vi är ju ändå på gång och byta familjebil, snart så. Lyckas vi få till underverk nummer två så byter vi bil illa kvickt. Nu får vi se vad vår lilla kombi går för :-)


Pappan i huset knallade in i Mileons rum o fixade, jag fick dock med mig honom en sväng till Köpis för att göra ärenden och handla mat. Nu är vi hemma igen och ska väl fortsätta fixa på varsitt håll. Jag ska göra pajer och middag, pappan renoverar vidare. Renoveringen går sakta, hoppas vi snart kan finlira - det är ju mer genomförbart även kvällstid då Mileon sover i rummet brevid utan att han vaknar. Nu när varken golv, väggar eller tak är klara så är det mycket maskiner och buller. Så snart det är klart så kommer det nog gå fortare och bli klara - hoppas jag?!

Mileon han sover på nedervåningen medans pappan grejar, där funkar det tydligen att sova utan att bli väckt. Tur det! Förut så hade vi honom ofta ute i vagnen dagtid när pappan skulle fixa i det rummet.

Nästa vecka kommer gå i ett kick har jag en känsla utav... har inbokat dejter och så är det mycket to-do's innan vi åker, ska även tvätta igenom berget nere i tvättstugan, packa. Och på det gärna hinna slipa o måla lite dörrar också.
Vädret kommer väl inte vara det bästa heller veckan som nu kommer? Ja, är väl inte särskilt förvånad om vi får taskigt väder även på Åland. Ha ha! Tur vi har fin stuga med omnejd, vi får basta ihjäl oss och pimpla vin, öl och äta så vi rullar på båten igen hemåt.


Idag blir Mileon SJU månader! Underbara skatt! Vi morgonmyste länge idag, han satt och lekte mellan oss. Och så busades det en hel del, han tjuter rakt ut och jag älskar att insupa hans alla drag och tokerier han har för sig numer. Han bjuder verkligen på sig själv nu :-)

Dags o göra litet ryck här innan lilleman vaknar från vilan så man får något gjort.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Grattis älskade söta M!! :)



Våran bil är också alltid full når vi ker någonstans, och då har vi hundbur där bak också. Får bli byte sen också, kanske till hösten!!

2011-07-03 @ 20:58:49
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hörde jag nummer 2? :-) Grattis till stora söta Mileon... Vi ses imorgon :-)

2011-07-03 @ 21:30:23
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis Mileon på 7 månaders dagen och till dig Linda som har varit mamma i 7 månader nu!



Jag känner igen det där med full bil, bara vagnen tar ju upp en stor plats. Vad skulle du vilja ha för större kombi? Vi har en skoda octavia som jag tycker är för liten, hade gärna haft en större. Kan ha att göra med att våran är sportmodellen och då säkert lite mindre än de övriga...



Kram

2011-07-03 @ 21:36:47
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis Mileon i efterskott, tänk att sju månader redan gått..Jösses!



Det är alltid någon del av renoveringen då tiden tycks stå stilla, oftast då man gör något viktigt men som knappt märks ;) Hoppas att det går snabbt framåt och att du snart får börja med det roliga pysslet :)



Sv: Vi ska köpa ett UV-tält från Barnens Hus, har bara inte kommit mig för att åka förbi :) Hittills har vi kört med stort paraply, men man får ju flytta runt det stup i kvarten då hon inte ligger still :D



Ska fota och lägga ut på blocket, bara jag får tummen ur ;) Då vi inte har drag på bilen så måste Crille annars låna lastbil på jobbet och så får vi ta oss en liten turné till soptippen..Skulle vara skönt att slippa det "besväret" :)

2011-07-04 @ 11:43:50
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Låter som att ni har fullt upp! Hur hinner ni allt? jag tycker inte man hinner någonting! Hoppas ni får en underbar semester i alla fall. Vi åker om 10 dagar, tänkte att jag skulle börja packa vagnen lite alla redan med sådant som inte ska ut in i det sista:)

2011-07-05 @ 12:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0