Hemma för ett tag

Vi hade en jättebra tripp till Åland, vädret var för det mesta på vår sida och stugan var jättefin. Vi promenerade en hel del, och Mileon fick åka bärsele också då det alltid inte är ypperligt med barnvagn. Premiäråkte bärsele på ryggen med, han somnade rätt fort då. Lillskrutten uppförde sig ypperligt, visst var det heltrist att åka så mycket bil emellanåt men annars var det sällan kink. Han sov i eget rum i stugan och det gick jättebra. Förmodligen åker vi tillbaka till samma stugby om några år med några gemensamma vänner med barn i samma ålder som M, blir lite trevligare på kvällskvisten också.

Är redo för en nästa tripp, dock har vi inte riktigt bestämt oss vad vi ska hitta på - blir sådär härligt spontant tror jag, något som vi annars varit duktiga (?) med alla andra år innan Mileon. I sista minuten typ. Bara hålla efter med tvätten nu så är det enkelt och bara packa ihop kvällen innan :-)

Här hemma har vi lyckats med o nöta upp hela stortån, eller ja - Mileon har väl stått för den biten. Har märkt tidigare att när han suttit i gåstolen att han skavt bort hudlager på tårna, små bitar här och där som läkt ihop snabbt. Igår satte jag honom i gåstolen då jag skulle göra iordning vällingen innan jag tog itu med lillskrutten för läggdags. Då hade han inga strumpor på sig då det var så varmt, när jag tog upp honom så blödde han på stortån. Tvättade av honom och såg att hela huden var avskavd på tådynan. På med gasbinda och lite tejp och en liten bön om att det skulle läka fint.

Hädanefter är det ett MÅSTE att ha strumpor på när han ska sitta i gåstolen, dock blir det ett uppehåll med den nu då tån måste få läka. Så typiskt bara, blir ju inga bad eller så nu - och strumpa måste vi ha på oavsett om det är varmt eller kallt för att få ha bandaget på för lilleman. Fotsvett är väl härligt på bebisar? :-)

Ser att folk efterfrågar recept här o där på bloggar, jag har ju lagt ut något men har nu lagt ut dem vi brukar använda oss utav flitigt här i egen kategori som heter Recept - kanske kan vi inspirera någon av våra läsare med dessa.

Har en känsla av att jag inte kommer uppdatera så flitigt här längre, men när lusten faller på så blir det nog ett inlägg då och då!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh stackars M!! Hoppas det läker fint nu!

Härligt att ni haft det bra på eran tripp!



vad gulligt att du lagt ut recept, hoppas Joel gillar dom! :) Jag hoppas du uppdaterar ofta, gillar att läsa ju!



kram ifrån oss

2011-07-19 @ 12:55:42
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Sara

Aj stackars Mileon. Låter jobbigt att ha bandage, håller mina tummar att det läker ihop fortare än fortast.



Härligt med en massa recept, ska ta och kika på dem sen. Ibland känner man hur inspirationen tryter då det är dags för storkok.



Vad härligt att ni är så spontana, jag gillar också att bara dra iväg, utan en massa planerande hit och dit.



Hoppas att ni får en fortsatt härlig semester och jag hoppas att du kommer att fortsätta uppdatera bloggen.



Kram

2011-07-20 @ 09:09:08
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jättehärliga recept du har lagt ut, det är inspirerande trots att jag inte har småknott.



Hoppas tån läker snabbt så M slipper strumpa vid varmt väder :)



Hoppas vi ses snart söt! <3



Puss!

2011-07-20 @ 09:10:05
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad mysigt ni verkar ha haft det :)

2011-07-21 @ 15:44:40
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0