Vi renoverar

Det är svettiga kvällar inne i Mileons rum numera, taket är så gott som uppe nu - hade räknat lite fel så vi ska in idag och införskaffa mer tak. Igår när takplattorna tog slut så började vi grundmåla det tak som kommit upp. Svettigt var det, blev några kalla öl medans. Trots vi för sådant oväsen så sover lillskrutten så fint i rummet intill, något vi inte trodde var möjligt innan - så nu vågar och orkar vi ta tag i hans rum. Ska bli så skönt när det är färdigt!

Annars fyller vi dagarna med massa tok, vi har åkte på småtrippar här och var och funderar  ust nu att spontant åka ner till Göteborg en sväng och hälsa på Mileons farbror och bo i hans pittoreska torp på Orust. Så idylliskt! Vi får helt enkelt se hur vi gör. Vi har det gott iallafall, och det är väl huvudsaken?!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch, jag ryser bara jag ser ordet "renovering" ;D Men vi är snart klara vi också. Bara golvet på altanen som ska målas, och en bit på fasaden ska rödfärgas.



Men så länge så håller jag mig till tygerna, usch, ick ju ångest av att kolla runt i butikerna när man såg allt de hade. Hade lätt kunnat blåsa tusentals kronor om man fick gå loss utan att tänka på vad det kostade ;)



Men snart är det lönedags igen och då kan man fortsätta shoppa fler tyger ;D

2011-07-29 @ 08:11:22
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag ser fram emot och se hur det färdiga resultatet :)



Och något annat jag ser fram emot är att kramar med sötingarna <3



Puss

2011-07-30 @ 20:48:32
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du har så rätt, att ni har det gott är absolut huvudsaken! När jag tänker tillbaka på vår gemensamma ledighet de senaste veckorna så är jag så glad att vi mest bara myst på alla tre. Vi har åkt runt en hel del, men utan måsten och bara lyssnat på oss själva och Astrid :) Ingen stress, och det märks på Astrid att hon mår som bäst då :)



Kul att ni kommit igång ordentligt med renoverandet, det går ju av bara farten :)



Sv: Haha, vilket oflyt med bikinin :D Men det gick ju det med! Vi funderar på att vänta med cykelstol till nästa vår, ska kolla på en cykelaffär och finns det inte där så får det vara :) Fick en kommentar tidigare att det inte finns så små eftersom barn under 1 år inte har tillräckligt utvecklade nackmuskler (eller något sånt), men det har jag då inte hört ngnannanstans. Vi får se hur det blir :)

2011-07-31 @ 22:05:01
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad duktiga ni är som håller på. Men klart ni ska ta en sväng till Orust! =D Passa på.

2011-08-03 @ 08:17:46
URL: http://emmasbravader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0