Mycket bil idag :-)

Mileon är ju inte så förtjust längre att åka bil, men idag har det faktiskt *ta i trä* gått bra, lite gnäll men inget hysteriskt nonstop-skrikande där bak. Har varit på sista öppnis-dagen i lokalerna, de har avslutning nästa onsdag utomhus vid en gammal bygdegård så får se om vi kommer då eller inte. Det var fullt hus iallfall och så stökigt, det var svårt för M att få ro att äta, hungrig var han men blev så ledsen när det var skrik o tjo hela tiden. Fick till slut gå undan och då gick nästan hela flaskan ner, men det avslutade han med att lägga en jättekräka i mammans knä.

Snubblade över en gammal klasskompis som också har barn, och också bor här i byn. Tokigt vart det, fått för mig att dem bodde i grannstaden men icke då. Roligt att ses och språkas lite, har nog inte sett henne sedan skolavslutningen i 9:an och det var längesedan må jag säga!

På vägen hem så stannade jag förbi IKEA så jag o skrutt shoppade lite, han låg där så fint i vagnen. Han fick ju med sig två möss hem såklart, dem låg han och smaskade på. Blev lite haklappar, matskålar, bäddset (till stor säng, men jag vill ha det till Mileons rum sedan), filtar, klädlådor och lite godis. Tog en snabb lunch på stående fot, korv såklart. Älskar deras korvar. Skrutten somnade i bilen hem och sover ännu, fick öppna upp alla dörrar så han kunde sova kvar där ute - solen är ju här idag på besök så det blir ju så varmt annars. Det är inte ens värt att försöka bära in honom i babyskyddet, han vaknar på stört. Han sover så gott där ute iallafall, och jag har hunnit med lite uppackning och byte av byxor ;-)

Lite dumt bara att han sover nu för när han väl vaknar så är det nästan bara blöjbyte o matdags för honom och fara iväg igen. Hämta upp pappan vid Bilmetro, och även spana på kombi möjligen. Så ska vi hinna till Polisen med. Ja, fläng hit och dit i vanlig ordning!


Idag fick en annan sovmorgon! Trodde det inte var sant när jag vaknade 7.30 och Mileon sov fortfarande. Inget uppvak alls inatt, 8.00 vaknar plutten och är på strålande humör. Underbart! :-) Då hade han sovit från 19.30-08.00, jag klagar då inte då det varit en period nu med mycket vaknande på natten för mat, buff och flytta ner honom då han ålar upp till huvudänden och stångar huvudet i gaveln..

Han ska få lite gröt när han vaknar, det är väl sisådär - igår började han tokgråta efter halva smakportionen, han ville ha men samtidigt inte ha. Ja de små liven! Vi försöker idag igen, annars får gröten vänta igen. Vi smakar något nytt var tredje dag dessutom utöver gröten. Banan är mums! Synd bara att det blir så fula fläckar på kläderna, blåbär antar jag väl också han gillar... allt sådant som är bökigt o få bort ;-)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Det låter som Joel, vill ha men ändå inte. Krångligt det där!! Haha jaså, ja det är skoj att läsa vad andra kan, man vet ju inte vad som är sent och inte sent egentligen. Joel var nog ganska sen med att gripa. Nu är han duktig och byter hand osv. Men det tog ett tag innan han var intresserad :) kul med våra småttingar som nästan är lika gamla!



Ibland känner man sig som en usel mamma. Jag hatar när det inte går bra, då känns allting dåligt. inte bra! Måste försöka träna på det.. Känner mig ju elak emot Joel med som gett han mat och så har han egentligen inte varit så intresserad.. :(



2011-05-18 @ 21:11:32
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: carlan82

Skönt att ni fick sova ut. Vet inte hur jag ska klara utan sömn om 9 månader för nu sover jag hela tiden.

2011-05-18 @ 21:39:38
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Sara

Ni verkar haft en riktigt bra dag! Hur gick det när ni kikade på en ny bil? Vi har en kombi och gubben frågade igår om vi skulle klara oss utan kombi, mitt svar blev direkt nej. Vill inte ha en mindre bil än vi har idag, så skönt med lite extra plats, vet inte riktigt hur han tänkte ;-)



Så du har också samma otur som mig att du tappar en massa hår. Vi får väl samla ihop allt vårat hår och göra nåt fint av det ;-)



Ha en bra dag!

Kram

2011-05-19 @ 07:07:12
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

vilken härlig dag:)

Och kul med klasskompisen, kanske blir fler dejter framöver! Och IKEA är ju alltid lika kul, tänk att man inte kan komma ut därifrån tomhänt, även om man inte hade tänkt att köpa nåt från början. Hoppas lille M har kommit in i en bra sovperiod, håller tummen! Må så gott!

2011-05-19 @ 09:23:22
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken mysig dag =) IKEAS korv är alltid lika god =)

2011-05-19 @ 11:04:28
URL: http://emmasbravader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0