Vänner kommer och går

Det är ju tyvärr så att alla vänner inte alltid består, jag har väl både fått o mist vänner på ett eller annat vis genom åren. Men trodde inte i min enfald att det skulle märkas så tydligt efter man fått barn vilka som verkligen finns där för en, och särskilt efter mamma gick bort. Hade en handfull väldigt nära vänner men jag tror knappt att någon finns kvar utav dem. Må vardagen komma emellan, men det är endast EN av mina närmaste vänner som träffat Mileon sedan han kom. Bara det känns faktiskt riktigt i hjärtat mitt. Två utav dem har jag inte ens träffat på över ett år nu, alltså har ingen utav dem ens sett mig gravid heller. Dessa bor dock båda 10-20 mil ifrån.
Svårt o få tiden till, har tänkt få till ett samtal eller två med vissa och prata ut - men lilleman tillåter sällan några längre stunder. Man hastar och jäktar vardagarna långa, ett litet meddelande här, ett litet meddelande på facebook. Men sen blir det inget mer än så. Det känns dock... tomt! Jag måste ta tag i detta och avsluta, damma av.. ja... vad det nu ska behövas krävas. Sortera på alla plan.

Dock är inte det bara negativt det här med vänner, utan jag har fått en hel del nya fina människor in i mitt liv - det glädjer mig otroligt att man klickat så bra med många. Hoppas det fortsätter i samma takt. Sedan är det ju bara plus att man har barn i snarlik ålder.


(Och nej, detta är inget inlägg där jag vill ge dåligt samvete till er vänner (i verkligheten) som läser - det är alltid två parter för en vänskap. Vi får höras allesammans på ett eller annat vis och göra något åt det.)

Kommentarer
Postat av: jonna

Jag förstår hur du känner.. Jätte tråkigt är det :( Man tycker att dom kan anstränga sig lite, man har fått barn, det största som kan hända en. Men ändå så bryr sig vissa ingenting. Man blir så besviken. Men som du säger, det krävs ifrån en själv också.

2011-05-24 @ 18:21:04
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

förstår att det känns tråkigt!

Så har jag upplevt från ett par håll också nu när vi fick Noah. Tyvärr från en nära släkting också som jag tyckte i alla fall hade kunnat bemöda sig med att skicka ett grattis kort...

Men kul är i alla fall att man brukar hitta någon ny bekanskap som man kan promenixa med eller annat:)

2011-05-24 @ 18:52:46
URL: http://ahlbergsliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja du det rullar på ;D



Kan inte fatta att det är dags snart. Lite tråkigt känns det väl att man har ett datum bestämt, som det ser ut nu iallafall. Kan ju bli inställt i sista sekund om hon vänder på sig själv.



men det känns lite som att bli snuvad på konfekten eller vad man ska säga.

2011-05-24 @ 22:13:44
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: Susanne

Usch vad tråkigt. Sådär kände jag åxå när V hade kommit. Visst, man får inte lika mycket tid till vänner men vissa hörde inte ens av sig. Som att man inte kan vara vänner på samma villkor längre om en plötsligt blivit förälder. Skumt...

2011-05-24 @ 23:00:30
URL: http://cocosflinga.wordpress.com
Postat av: Sara

hehe jag kan tänka mig att du blev förvånad ;-)



Det är tråkigt de där med vänner, min bästa vän som vet vilken resa vi har gjort har inte hller träffat C, hon bor dock 26 mil bort men har varit här i stan flera gånger sen hon föddes. Tråkigt, men tyvärr är det så.



Va fina ni var på bilden i bärsjalen. Har inte testat att använda våran, har helt glömt bort den...

2011-05-24 @ 23:14:59
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0