Babyrytmik och reser sig

Idag var det sång o lek igen, Mileon var inte så överväldigad denna gången heller. Är så synd att det hamnar mitt i sovschemat, försökt rucka lite så han får en liten stödvila på vägen dit men icke. Då blir han nästan ännu tröttare. Idag var det många trötta och kinkiga barn, Mileon satt mest i min famn med tummen i mun. Utövade inte sångerna som man ska göra, utan höll mest bara takten och sjöng med. När de lugnare låtarna kom på slutet så låg han i famnen på mig och myste ordentligt, inte helt fel då man sällan får dem där mysstunderna längre för det är så mycket myror i brallan på honom. Nästa gång kommer vi bli filmade också och möjligheten finns därefter att köpa dilmen på dvd för en symbolisk summa, en rolig grej :-)

När sången var slut gick vi ner till öppnis för fika/lunch, dock vart det så livat och en trött lilleman till det är ingen bra kombo - han brallade ur totalt och bara grät och grät. Lite lunch lyckades han hinna med innan det blev för mycket. Jag slängde i mig mitt fika och sa hej då till mina vänner. Lika bra, så får han sova medans jag handlade. Han sov sig igenom affären och även när vi kom hem vaknade han inte ens till när jag tog ur honom i bilen och la han på några täcken i datarummet. Plutt!

Solen skiner och vi ska väl försöka komma ut en promenad idag, dock är ju ingen utav oss särskilt pigga - men solen gör ju mycket. Här rinner snoret på lilleman mest hela tiden, går åt mycket näsdukar! Och jätteless på torkandet är han, stackarn..

Igår reste han sig äntligen upp även så han stod på fötterna! När han väl fick till det stod han och övade nästan en timme, ha ha! Farligt värre snart då han även försökte klättra i trappen. Tidigare har han bara rest sig så han står på knäna - men nu börjar det väl släppa. Är ju så försiktig av sig, lika bra det. Ändock slipper man ju inte dem där krascherna, han är ju inte stabil för fem öre.
Senare under dagen upptäckte han sin Micki-gåvagn, oj oj! Den lyckades han även resa sig upp emot och vips så rullade den! En chockad och rädd skrutt rusade efter, bara tur jag hann på honom innan det skulle snubblas till. Snart ger han väl mig gråa hår den här lilla mannen, men han är värd alla dem gråa ;-D

Kommentarer
Postat av: Emma Ryyti

Haha, du skriver så roligt.. Härliga barn, fick en bild i huvudet när han rusar efter gåvagnen och Lindas hår växer grått i en väldans fart =)



KRAM

2011-10-05 @ 13:25:47
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Vad kul att han börjat stå. Vi har också en gåvagn och har proppat den full med våra hantlar så att den inte ska dra iväg för snabbt, för även om vår lilla kan stå så är det några steg kvar till att gå.

2011-10-05 @ 19:11:57
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Sara

Tråkigt att ni inte mår bra. Hoppas att det går över tills imorgon så ni kan åka till stugan.



Vad roligt att han har börjat att ställa sig upp. Förstår att det är nu de gråa håren kommer, själv måste jag färga mitt idag ;-)

2011-10-05 @ 19:30:34
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gråa hår ska alla mammor ha ;) -fniss-



Jag har döljt mina med att bleka slingor, haha!



Hoppas att bacillerna inte fått mer fäste på er.

Kram och Puss!

2011-10-05 @ 20:47:01
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Heja heja Mileon:)!

2011-10-06 @ 07:28:44
Postat av: Jonna

Duktiga M! :) Ja många gråa hår blir det. Jag har precis börjat lugna ner mig när det gäller att vakta honom hela tiden. Men i början, fy fan.. :) Man behöver inte träna när man har barn!

2011-10-06 @ 10:59:57
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0