En fuling

Eftersom kattmarodören levde loppan tidigt imorse så blev ju lilleman tidigare trött och ville sova sin enda vila redan strax efter 10 snåret. Han sov inte tillräckligt för att vara trevlig resten utav dagen heller, så det blev att klä på oss och gå ut och luffsa i alla löv tillsammans och avsluta med att dra av honom galonstället för att putta ner honom i vagnen för en promenad. Han somnar alltid på exakt samma ställe, och han vaknar alltid ledsen när han ligger kvar i vagnen utomhus. Men sova fick han iallafall så jag slapp gnissel gnissel resten av dagen. Rätt skönt att vila öronen, han är tillräckligt gnällig när det inte går som han vill - och det är moment som händer, mer eller mindre hela tiden.

Det är stört omöjligt att få honom att sova en extra vila om han nu inte är jättejättetrött, så det är en fuling att köra med vagnen - en kort slinga på ca 3 km. Tar knappa 20 minuter i rask takt, men jag flåsar mig runt numer på 25 minuter. Nåväl, huvudsaken han slocknade.

Sedan har vi (jag) spacklat nere i hallen, Mileon var inte lika hjälpsam utan han tog varje tillfälle att smita upp i trappen. Så har vi busat och lekt en hel del, leksakerna längst ner i kofferten vi har som leklåda i vardagsrummet brukar sällan bli framplockade utav M så idag tog jag fram det och då satt vi länge. Ja han satt länge och jag satt med Wordfeud istället.

Läggdags och han verkar slocknat på fem röda, det är knäpptyst iallafall. Det blev ingen hårfärgning igår, var helt slut efter jag dragit ner det sista utav tapeterna nere i hallen. Det blir nog inget idag heller, jag tänkte slipa och kanske hinner jag måla taket en vända om jag nu hittar det där teleskophandtaget. Skrapar ihop sista orken, det är motigt idag. Känner helst för att bara krypa ner i sängen nu. Fler som verkar vara lite loja, är inflöde på bloggen men sedan verkar utflödet gå desto fortare ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0