En trött sak idag

Imorse var det en tjurig gosse som vaknade vid 7.30, bytte en bajsblöja och han var verkligen allt annat än rolig så tänkte att han säkert inte sovit klart. Han somnade om efter att ha tjurgnällt en stund och sov 1½ timme till. Så efter 9.20 vaknade han och vi skulle egentligen på musiklek på biblioteket idag - men det blev det ju inget av med, synd nog - för vi hörde att det varit världens drag idag och alla barnen hade haft riktigt roligt! Tur det kommer fler gånger då.

Efter knappt 2½ timme var den där gossen tjurig igen, efter mycket om och men somnade han - hans vila brukar han ta en dryg timme efter hans lunch men inte då. Nu har han sovit i 1½ timme. Magen är väl tom nu så han borde vakna närsom.

En trött liten kille idag, det händer väl en del nu när det är mycket på utvecklingsfronten. Han försöker upptäcka en annan värld genom att resa sig mot allt, klättra och ha sig.

Han sov för första gången i sitt rum utan problem med nu inatt, det kändes jättetomt på kvällen när vi skulle gå och lägga oss. Brukar alltid ligga och lyssna på mina killars andetag, nu hörde jag bara mitt stora hjärtas. Hade babyvakten på utifall att, men jag hörde bra utan - men det kändes tryggt att ha första natten.

Vi får se hur denna dagen blir, hade tänkt handla efter musikleken men så blev det ju inte. Får ta det lite senare istället, jag blev jätteslö jag med av denna tröttfisen till sällskap idag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tröttheten är något som hänger i luften, båda barnen har sovit idag :o



Dessa baciller håller jag på och bli tokig på! Vill inget annat än att vara frisk..



Nu får jag hoppas att botningsmedlet hjälpte förkylningen åt rätt håll :p



Hoppas att ni får en underbar helg!



Puss och Kram! <3

2011-10-28 @ 14:04:03
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0