Grått och trist

Idag är det äkta höstväder, sådär ruskigt och dant.. Man huttrar bara man tittar ut, istället tänder man upp här inomhus och försöker ignorera vädret. Är lite i en svacka själv, känner mig inte alls bubblande glad som jag borde vara - är mest likgiltig till det mesta. Humöret kränger som gud vet vad, katten är den som verkligen eldar på mitt argsinta humör genom att vara uppåt väggarna dryg med att ränna in och ut. Vi har kattlucka nere i källaren och sedan får han ropa när han vill in/ut så man kan öppna källardörren. Men, det där med att vänta är inget han vill göra längre - inte ens en liten stund. Då försöker han öppna själv, det för med sig ett himla liv. Och oftast förefaller sig dessa stunder när det inte riktigt passar sig. Som tidig morgon då man jättegärna vill att M ska sova en stund till, men väcks av en katt som rasslar med dörrhandtaget alt. rusar upp till sovrummet och skriker i högan sky missnöjt. Katten är väldigt gratis nu.

Hoppas humöret blir lite bättre, känns inte så roligt alls när grodorna kvackar så fort man ens glipar på munnen ;-)

Går runt i min jumpsuit för mina sköna hemmaplagg lyckades lilleman både skvätta och kissa ner igår. Han var på sitt gnälligaste humör då och att fördriva den sista timmen innan läggdags blev det ett säkert kort att stoppa honom i ett bad. Dock blött och kallt för en annan. Men 45 minuter flög förbi :-)
Borde åka in till bebyggelsen och handla, dock är jag inte alls sugen på nånting men M klättrar på väggarna här hemma - igår dög ju inte ens att vara utomhus. Det ska hända lite mer, då är det okej tycker han. Men när en annan varken har lust eller orkar så blir det lite svårt.

Vi kanske rycker upp oss, någon promenad med vagnen blir det dock inte idag - regnet öser ner. Något borde vi hitta på. Imorgon ska vi iallafall på sista sångstunden och då får vi även dvdfilmerna, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0