Korv och makaroner

Ärligt så var det första gången idag som Mileon åt korv (kokt) och makaroner, det gick ner i ett svep - jättegott tyckte han. Jag själv är inte så förtjust i korv, köpta köttbullar osv. Men anar att jag får vika mig en aning i ämnet då det verkar gå hem. Inte för att mina långkok ratas, inte alls - men kan vara smidigt att ha till hands emellanåt. Och sedan att han är förtjust i det så känns det elakt att inte låta han få äta det ibland.

Fisk är något han börjat gilla igen, det är nog det enda han totalratat i sitt liv - ja utöver ersättningen och vällingen då. Men idogt provande så slinker helt plötsligt fiskrätter ner galant i lilla magen! Tänkte fixa fiskgratäng som jag hoppas även går hem, sedan var det längesedan vi åt det här hemma.

Brrrr, hemkommen från köpcentrumet och affären. Köpte även mer kosttillskott, dags för påfyllning med folsyra och annat nyttigt till oss. Ute regnar det fortfarande, blev rätt blöt när jag skulle packa in Mille, vagn och matkassarna. Känner mig lagomt fryssen nu efter middagen. Inte tror jag M tillåter mig slappa i soffan med vetekudden, så får väl ligga på golvet istället - inte lika bekvämt ;-)

Köpte även en till kattlucka, till källardörren. Så snart är den irritationen ett minne blott förhoppningsvis. Usch, jag har verkligen urdåligt humör just nu - triggas igång för allt. Det finska tempramentet gör inte saken bättre, voine! Är inte snäll alls, hade mamma levt hade hon tryckt i mig en hel pepparkaksburk för jag skulle bli snäll igen..

Kommentarer
Postat av: Nathers

Pepparkaksburk ja, haha. :)

Skicka tigern till oss så kan han få knapra på vår misshandlade fikus om han vill.

2011-10-18 @ 18:52:19
Postat av: Tina

Hoppas kattluckan funkar bra nu. Han har ju blivit bekväm nu när han kan ta sig in och ut själv utifrån och vill väl ha samma bekvämlighet nu för att kunna ta sig in in som han vill oxå. :-)



2011-10-18 @ 20:17:16
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Man får vara låg och irriterad ibland! Ta en extra kaka nästa gång det serveras fika så ska du se att det går till sig ;)



Sv: Har faktiskt textilpennor här hemma som jag funderat flera gånger nu om jag skulle få användning för..Dom ligger i säkert förvar med korkarna på i byrålådan :D



Precis som alla skrivit så är det ju inget konstigt att man längtar och inget man ska känna skuld över, men det tycks ändå vara många som gör det..bara att be skulden fara och flyga och försöka reproducera sig så gott det går :D



Haha, ja till åldern är jag ingen tant, men till sättet ;) Tack! :)

2011-10-18 @ 20:54:40
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Här är makaroner och korv, köttbullar och " riktig" mat en höjdare också. BLÄÄ för allt vad smidiga barnmatsburkar heter. Fisk inte lika poppis...

2011-10-21 @ 09:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0