Lååång dag!

Usch, idag har det varit riktigt motigt - Mileon har verkligen varit överallt och ingenstans. Tålamodet tryter fort på en annan, har så kortstubin så jag måste verkligen bita mig i tungan flera gånger om. Själv är jag tvungen att försöka få det där tålamodet att växa en aning, det kommer behövas om det fortsätter i denna takt.

Vi har varit ute i det blöta och även utforskat grusuppfarten. Tacka vet jag galonisar - men har inga direkta skor för honom nu så har sockor och mockasiner på - dem är ju lite vattenavisande iallafall. Solen sken men kallt var det. Jag huttrade länge och väl medans lilleman var helt salig och försökte gång på gång mygla med att äta sten, löv, barr.... ja vad som han kunde få tag på den lilla busen.

Och så har vi hunnit betat av nästan hela tvättberget och förberett för vår lilla tripp imorgon. Det är skräckblandad förtjusning detta, måtte han tycka om att åka buss - ingen återvändo när bussen startar ;-) Ska packa ihop och försöka stuva om i skötväskan och extraväskan. Och göra mackor och färdkost till mig. Jag hoppas naivt att Mileon slocknar i bussen så man kan ta det lite lugnt och bläddra i någon tidning eller så. Sure..! Vi får väl se helt enkelt. Tänkte hinna göra det mesta innan Drömmen om ett barn kör igång, så det är nog dags att lyfta rumpan och bli klar. Sedan är det nattinatti för en annan, dödstrött efter denna dag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Så mysig bild på dig och Mileon!

Hoppas att ni får en riktigt bra dag imorgon.



2011-10-13 @ 20:08:04
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0