Mässa för hela slanten

Vi kom iväg hemifrån strax före halv 8, ändå blev det tight med tid när man skulle stuva in sig i bussen och få med allt. Självklart var babyskyddet bredast i stan så fick lyfta den över alla säten - nästan längst bak i bussen där det fortfarande fanns plats. Tur man är stark... jo jo!

Mileon sov en liten sväng på vägen ner, då passade jag på att fika min medhavda matsäck och umgås med de andra mammorna som också hade sovande barn - jo förutom Sandras My som absolut inte skulle missa något ;-) Och så passade skrutten på efter mellisen i bussen att lägga av världens lass så fick byta bajsblöja i bussgången.

Väl framme tog vi ut lite kontanter och letade oss fram till rätt mässhall, dock köpte de flesta utav oss kombi-biljett för att hinna gå runt där med.

Det var enormt mycket folk, det var knappt att man kom fram vid montrarna då de flesta hade barnvagnar och körde som om dem var på Ullared med dem. Helt sanslöst vad folk betedde sig underligt! Dock hann man kika lite grann och även köpa på sig lite saker, även bli påprackad småkraffs.

Det som jag köpte var Vaniljkrokar (som majskrokar), från JNY blev det tre scarfs/dregglisar och en stjärnfilt, ett gosdjur från teddykompaniet, smoothies och mat från Ellas kitchen, en nappflaska (då vi lyckades tappa bort den!) och en tröja. Hade gärna köpt en pyjamas också från JNY men det är knappar och vet att maken är så less på dem nu - speciellt när det är myror i Mileon numer. Och även tyg från Frank&Poppy - men vart för snål. Ska ju ändå till Ullared så jag hoppas man kan hitta lite roliga kuddfodral osv där istället, som jag tänkt sy utav det tyget jag kikat på vid mässan.

Lunchdags för de små, lunchdags för de äldre när de små slocknat av alla intryck. Blev några varv i mässhallen och sedan orkade vi verkligen inte mer. Vi gick in på Villa & Hem mässan istället där det var BETYDLIGT lugnare, såg lite kändisar här och var - köpte en hemlig grej där som jag ska surprisa maken med framöver med ;-) Han läser bloggen så jag yppar inget. Vi fikade och sedan gick jag och Mileon själva in tillbaka till barnmässan. Värmde på lite mat och även matade innan bussen hem skulle gå. Dagen gick jättefort, huvudet mörbultat dock av så mycket liv, för det var verkligen hög ljudnivå på barnmässan.

Hemresan gick bra med, lilleman ledsnade lite på slutet men det var tur att vi strax var hemma då. Var skönt och komma hem, fick tacos av mina grabbar här hemma. Mileon höll fortfarande låda, inte ett dugg trött men jag la honom till sist vid 20, och han somnade utan knussel. Slocknade gjorde jag när vi kollade på Robinson som vi missade i Torsdags, dock var jag inte ensam om det då även maken slocknade. Själv satt lillebror och tittade klart, ha ha!

Nu ska jag ta upp Mileon upp till hans rum och placera oss i myshörnan, bläddra lite böcker. Sedan får det allt bli mysfrulle, lillebror får inte sova mer med andra ord ;-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som en fulltecknad dag! Så roligt med mässan, är allt billigare där än om man skulle köpa samma saker på stan?



Har det blivit nåt tjuvtest än? Håller mina tummar som bara den!

2011-10-15 @ 14:31:54
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Låter som en trevlig och mysig dag! Kul att få komma iväg på lite äventyr!

2011-10-16 @ 14:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0