Sista gången i babygrupp

Idag var det sista musikleken i babygruppen, den gruppen är upp till 10 månader (när den startade alltså). Vi anmälde oss till nästa grupp men det är tyvärr många som anmält sig så det blir lottning dagen innan gruppstart. Vi får se om vi blir med eller inte då.
Vi hade som vanligt väldigt trevligt på sången, och så fick vi ju filmen förstås. Därefter blev det fika nere på öppnis, Mileon åt gröt och frukt utan att bryta ihop. Sedan fick han rån och ostbitar när en annan fikade fairtrade-fika. Jättegott! Så var det även chokladprovning och tävling, tror inte vi lyckas kamma hem vinsten - men ändå ;-) Testa kan man ju göra, har inte så bra koll procentuellt hur vanligt fairtrade är här i Sverige. Vissa sådana produkter köper vi ju hem, men mer än så insatt är vi väl inte.

Sedan hem och visa filmen för pappan, lunch och så åkte pappan till jobbet. Jag hade hoppat i myskläderna för jag kände inte alls någon ork att göra något, men skrapade ihop oss och åkte iväg till Tina och Max. Gick igenom Maxens urväxta kläder, så det blev en påse med diverse fint - tar lång tid innan han kan ha det mesta. Men guld värt och gå igenom, om inte annat perfekta dagiskläder framöver! När klockan var  17.30 så var det dags att styra kosan hemåt för mat och dusch.

Skrutten har lyckats bitit sig duktigt i tummen på flera ställen, han ser infekterad ut på ett bitmärke - självklart den tummen han suger på. Tvål och vatten så får vi se om det ger med sig, han grinade duktigt när jag tvättade tummen vid kvällsproceduren. Svider nog en del med tvål.

Nu sover skrutten och jag ska sätta fart och dra ner lite tapeter i hallen, lilleman ska få vara hemma hos moster sin på Lördag så vi hinner göra lite här hemma med renoveringen. Guld värt! Hade varit skönt och bara umgåtts jag och J men vi måste sätta fart - vi bara trampar vatten som det är nu. Blir inte mycket gjort tyvärr. Så någon timme ska jag väl envisas med det, sedan blir det färga håret (äntligen!) och en dusch för mig med. Är nog redo för dejt med John Blund sedan ;-D

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas att ni kommer med i den nya babygruppen. Sånt är guld värt att ha att göra på dagarna. Vi går på kyrkis på måndagarna, men annars är vi lite dåliga på att hitta på saker tyvärr.



Hur gick det med katten och den nya kattluckan, förstår att det är irriterande med en katt som jamar i tid och otid.



2011-10-20 @ 08:05:53
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0