Pengarna rullar

Shop shop shop så var det många tusenlappar mindre på kontot, (förhoppningsvis) snart blir det en till sådan sväng då det bara rasslar iväg på kontot. Har i åtanke på syskonförsök, det ska direktbetalas på plats.

Men denna vända blev en ny diskmaskin, denna djungel på maskiner. Jämföra hit och dit på olika saker, märken, funktioner osv. osv. osv. Blir trött för mindre men nu är det iallafall gjort. Vi var först inne att ha alla vitvaror i rostfritt i köket - men tror vi kommer köra på högglansvitt istället när köket blir iordninggjort. Så nu blev det en vit fin sak. Snygg stilren utan massa knappar och barnsäker - och att den diskar bra - var mina kriterier på listan.

Katten har blivit av med tratten idag, jag hoppas han inte kliar upp det läkta nu. Erbjöd han att gå ut vilket han gjorde - trots regnet öser ner idag. Nu sitter han dock här utanför fönstret och spanar. Tror dock inte att han vill in på det första taget efter att fått varit innekatt i nästan två veckor nu. Stackarn!

Innan maken pyste till det nya jobbet idag så hann jag med o måla första vändan på dem uppslipade områdena på M's golv. Måtte det bara gå och måla över där det behövs så det inte ser knasigt ut sedan, för att slippa måla om hela jäkla golvet igen. När Mileon somnat för natten ska jag stå på alla fyra där inne och måla igen, om nu färgen hunnit torkat så man slipper bli kladdig.

Så vad ska vi här hemma hitta på idag då? Har ingen lust med något faktiskt, vädret gör verkligen sitt. Mileon brukar ju alltid vara den som sover extra gott om morgonen då det regnar - men inte imorse inte. Man är inte van med morgonpiggt barn men klev tappert upp så fick pappan sova lite längre då han jobbar till sent ikväll. Har massa projekt men inget som direkt lämpar sig med att vara ensam med lillemannen. Får ta en målarraid ikväll helt enkelt. Men nu innan dess? Bra fråga, tänkte en tanke att skynda mig över till grannen men fryser av bara tanken! En lugn hemmadag kanske då veckan ser ut och bli fara och flänga ändå?

Kommentarer
Postat av: Camilla

De borde göra tusenlappar utan vingar!



Hoppas att ni fick en lugn dag hemma och att du lyckas måla golvet en gång till ikväll.



sv: Tack gumman, du känner mig för väl! ;) Men då måste jag vara en väldigt bra maskerad puma för jag känner mig inte som en..



PUSS! <3

2011-09-19 @ 21:40:54
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh snälla, dela med dig om vilken diskmaskin ni köpte ;D



Vi har ett vrede på vår som man vrider graderna på samt att man också kan styra vredet till "stopp".



Det är skitroligt att vara där och snurra på vredet tycker Oscar och detta resulterar i att vi "alltid" har fullt med odiskad disk ;D

2011-09-24 @ 22:44:12
URL: http://www.lagomskadetvara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0