Torsdag, igen!

Inatt sov plutt alldeles för bra, en annan blir stendöd när man fått sovit djupt för en gångs skull. Man är nog aldrig nöjd, men skönt att han sov bra trots tänderna. Han hade det lite besvärligt igår kväll, han somnade utan direkt knussel då han bara sovit ett pass under dagen och varit vaken från 13.30 till 19.15. Men sedan fick jag gå in några vändor fram till 21, då sov han äntligen djupt och vaknade inte av munnen som ömmade. Han suger ju på tummen och det är ju ett gissel - vaknar han till då han stöter i för hårt mot dem ömma partierna.

Nåväl, en glad skitunge fick komma ner i min säng för blöjbyte, mys och välling. Men bara han såg flaskan så protesterade han. Hepp! Så vi knatade ner vid 8-taget för grötfrukost som han slängde i sig fort. Jag har fått läst gårdagens tidning och fikat jag med, fått diskat upp medans Mileon underhållit sig själv på köksgolvet. Ja, nu får man ju diska för hand helt plötsligt. Back to basic, har hela diskmaskinen fylld med smutsdisk så får ta undan för undan. Så har vi lekt lite och det är snart dags för vila för plutten hör jag.

Igår var vi på ikea igen, Tina och Maxen hängde också med - blev mat där med. Skönt att slippa disken ;-) Och så blev det lite mer inhandlat förstås. Ska köpa förvaringslådor också, får spana efter lite mer barnvänliga lådor. Hem kom vi efter lite handling och ärenden. Lite gröt för M istället för att ens testa välling nu när han ratar den så duktigt. Så var det nästan kväller för liten, och vi satte upp dörrar och inredning till garderoben i hans rum. Även monterade en lådhurts som jag ska ha till mitt databord. Vi har papper överallt, något Mileon gärna river i när han kommer med gåstol. Så det känns som det är läge att förändra lite i datarummet med ;-)

Jisses, Torsdag redan?! Vart tar tiden vägen? Måste även ringa min chef här någon dag. Drar mig lite för det.


Vad gör man när man behöver ha koll på vart plutt är? Jo man rotar fram bumbon ur förrådet och pressar ner honom där för stunden, och så sätter man han i garderoben ;-) Funkar i några minuter iallafall, bra när man behöver hjälpa pappan med något i rummet.

 

 

 

UPPDATERAT 14:10


När plutt väl somnade så försökte jag mig på och skruva ihop några hyllor, men körde fast på en gång då en "plupp" fastnade och fick varken in den mer som den skulle vara eller ut. Testade ändå och montera ihop två sidor och kanske skulle kilen komma på sin plats, icke - lyckas med att repa upp ena skivan. Lucky me. Sur som citron gav jag upp.

 

Mileon sov 1½ timme, han verkar tröttare överlag nu på förmiddagen då han annars bara sovit max 30-40 minuter innan. Igår sov han 2½ timme! Efter lunch så tog vi oss ut, språkade lite med Lasse som röjer upp på sjöremsan vi har. Bytte vagn och vände på sittdelen på Teutonian, kan ju testa hemma iallafall. Eftersom det var så fint (och varmt!) så tog vi oss en promenad, Mileon satt som ett litet ljus. Sitter han bakvänt är han så uttråkad, bara stirrar rakt ut i det blå - igenom en. Nu var det genast mycket roligare tror jag. Tur vagnen är enkel att vända, så  på hemmaplan får han åka framåtvänd framöver så får vi ta det därefter.

 

När vi kom hem så tänkte jag klippa gräsmattan men icke, den maskinen ville inte starta för mig trots jag tankat den lite. Morrade länge och väl men tog på mig arbetshandskar och röjde upp längs vägen som leder upp till skogen, snart växer den väl igen annars - den används ju knappt. Vill man slippa gå längs vägen så är den ju guld värt, skulle behöva lägga i lite mer grus mot andra sidan åsen bara - där är det bumpigt värre.

 

Snart kommer pappan hem, och då är det nästan dags för mellis/fika. Inte helt fel, funderar på att slänga ihop lite kladdkaka eller något. Sugen nu efter man varit ute och hållt på i några timmar :-) Hmm... nu låter det väldigt misstänktsamt ute i köket, nu har han hittat något.... dags att rusa!


Kommentarer
Postat av: Sara

Så smart att låta Mileon sitta i bumbon, alla sätt är bra utan de dåliga :-)

Jobbigt att inte den nya diskmaskinen gick att sätta på plats på en gång. Man blir van vid diskmaskin när man har en och om den inte fungerar nån gång så känns det så jobbigt med handdisk.



Så gott med kladdkaka, sitter och är sugen på nånting men vet inte riktigt vad.

2011-09-29 @ 17:10:04
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Jenny / Ekomamma i stan

Vad jobbigt med diskmaskinen, är så typiskt att det aldrig ska vara så lätt som man har tänkt sig.



Lycka till med jobbsamtalet!

2011-09-29 @ 22:07:09
URL: http://ekopyssel.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Det vore kul att få se hur ni har det ute på gården :) Hoppas att det går till sig med tänderna, här verkar det äntligen ha vänt mot det bättre :) Lycka till med samtalet till chefen!



Sv: Haha, ja ibland är jag en bloggare on speed vet du..Ska fråga grannen om hon vill låna vågen din :P



Klart du får två lotter i mitt fantastiska lotteri ;)



Jag hade tänkt köpa ett nytt förkläde faktiskt, så kommer Elina och har gjort så fina..jag blev jätteglad! :)

2011-09-29 @ 22:31:27
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0