Snart dags o damma av för...

Då är det snart dags att börja jaga glada gubben med ägglossningstesten, dock befarar jag att vi kommer ha oflyt och krocka med en helg vid insättning och att det inte blir något denna vända. Det är just vår tur.. Så blev det även förra vändan med, då hade kliniken nyss öppnat efter julen men tog inte emot för insättningar den första veckan.

Det har varit en väldigt knölig väg hit, har mått dåligt periodvis över motgångarna som varit och sedan tog det ju evigheter innan hcg-halten försvann. Jag åkte in på gynmottagningen flera gånger efter det medicinska missfallet då det blev vätska i livmodern som inte ville ge med sig och de förstod inte heller varför det uppstod. Men nu har vi godkänt stämpel i rumpan men först ska jag ta och ringa kliniken och fråga om virusproverna ska uppdateras på mig. Vore ju snopet o åka ner för insättning och det blir att vända i dörren då proverna är gamla, de måste ju göras om vartannat år. Tog det December 2009.

Känns som det blir nästa vända ändå vi kan försöka köra igång med syskonförsök. Hur många försök vi orkar med låter stå oskrivet, utan tar det som det kommer. En annan känner sig rätt ärrad nu.


Uppdaterat senare:

Nepp, det blir inget denna vända heller. Blodproven ska göras om och hinner inte göra dem och få dem ditskickade innan insättning. Man blir liksom inte förvånad.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för att du skrev om det här! Vi är också på gång snart (har ju en liten en i frysen) och då ska jag se till att ringa och kolla hur det ser ut med prover och annat. Var hos vår läkare som samarbetar med kliniken för ett par veckor sen, men hon sa inget om prover då (tog andra blodprov) så jag hoppas att det inte behövs, men läkare är ju virriga typer så det bästa är ju att dubbelkolla.

2012-02-01 @ 21:37:24
Postat av: Alexandra

Önskar er all lycka!

2012-02-04 @ 15:11:03
Postat av: Sara

Vad kul att ni är på gång med ett nytt försök. Vad är det för virusprover som ska tas? Jag har inte tagit några prover sen missfallsutredningen och innan det var det när vi gjorde våran barnlöshetskontroll.

Men det kanske är olika från klinik till klinik?



Nästa månad måste du bara få bli ruvare igen.



Kram

2012-02-06 @ 08:19:16
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fy vad typiskt :( Håller tummarna så hårt för att det blir en lyckad insättning nästa vända!



Sv: Det råder bowlingfeber runt om i bloggosfären ;)



Haha, skönt att inte vara ensam filtmissbrukare! Jag skulle kunna köpa allt från pastellrutiga/randiga kollektionen i vår :)

2012-02-06 @ 12:02:03
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Cecilia & Jasmine

Lycka till! Vi haller tummarna for er och hoppas att det kommer goda nyheter i ar!

2012-02-07 @ 02:45:43
Postat av: Susanne

Herregud vad tiden går. Jag inser att det var urlänge sedan jag kikade in här. Dagarna bara rullar på och den ena stressen avlöser den andra. Dags att varva ner kanske...

Och eran lille goding har hunnit fylla ett år! Helt galet! :)

Kram!

2012-02-07 @ 10:55:43
URL: http://cocosflinga.wordpress.com
Postat av: Emma Ryyti

Härligt att du uppdaterar ibland.. Och jag blev glad att läsa att ni försöker igen, trots motgångarna! Dock är det tungt för varje dag man får skjuta upp... Jag önskar er all lycka min vän. Stor KRAM

2012-02-07 @ 20:20:52
Postat av: Sara

Vi har ju tyvärr inga frysisar så för oss måste det bli ett helt nytt ivf försök och jag vet inte riktigt hur jag känner inför det. Ena dagen vill jag sätta igång på en gång, medans jag andra dagen vill vänta. Hur som helst så vill jag gå ner i vikt innan vi kör igång igen och det är inte det lättaste med mitt problem med ämnesomsättningen :(

Men jag skulle tippa på att det blir till hösten.

2012-02-08 @ 19:29:04
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ta Mileon under armen och kom hit, jag bjuder på semlor ;)

2012-02-09 @ 13:44:57
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: carlan82

Tittade bara in på din sida av en slump. Kul att ni är igång fast lite motgångar igen.



Det känns som att det måste vara lite motgångar för oss. Konstigt nog önskar vi oss flera barn. Helt galet egentligen.



Massor med kramar och håller tummarna till nästa månad.

2012-02-10 @ 19:19:28
URL: http://reproduktion.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv: Det verkar ha varit en riktig pulkadag runt om i landet idag :) Skönt att komma ut även om du inte känner dig 100% pigg, hoppas att du snart är back on track!



Ja, vi har några småkompisar på bakning, känns jättekul! Både förstabarn och andrabarn, det blir en härlig kompott :)

2012-02-12 @ 21:41:31
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Hanna

Sv: Vi får se vad det blir för namn, men namnlös kommer nog magen inte bli iallafall :) 23:an var som självskrivet innan hon en blivit till..Men nu vette katten :)

2012-02-15 @ 09:18:09
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vad konstiga ni är som älskar varandra utan blommor och choklad ;)

2012-02-16 @ 18:27:19
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0